April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۷۱۶
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
0
معاون فنی یک شرکت خودرویی از برنامه‌ریزی برای تولید فرمان برقی خودرو در کشور خبر داد.
پول‌نیوز- معاون فنی یک شرکت خودرویی از برنامه‌ریزی برای تولید فرمان برقی خودرو در کشور خبر داد.

علی پورابراهیم امروز در مراسم معرفی سیستم های ترمز و تعلیق خودرو اظهار داشت: در حال حاضر حدود 70 درصد خودروهای تولیدی دنیا به فرمان برقی مجهز هستند و برنامه‌ریزی‌ها طوری صورت گرفته که صددرصد خودروها به این فرمان مجهز شوند.

وی با بیان اینکه نصب فرمان برقی بر روی خودرو باعث کاهش 3 تا 5 درصدی مصرف سوخت می‌شود، گفت: نصب فرمان برقی بر روی خودروها، میزان آلایندگی و همچنین وزن خودرو را کاهش می‌دهد و علاوه بر این، سرعت مونتاژ خودرو نیز بالاتر می‌رود.

پورابراهیم هزینه نصب فرمان برقی بر روی خودرو نسبت به فرمان هیدرولیک 50 تا 60 دلار بالاتر است، گفت: در مقابل، نصب این نوع فرمان علاوه بر حرکت بهتر فرمان، باعث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای تولید فرمان برقی توسط شرکت کروز با همکاری شرکت مندو کره جنوبی خبر داد و گفت: در مرحله اول تعدادی فرمان برقی برای تحویل به خودروسازان به کشور وارد خواهیم کرد و طی یک سال آینده نیز این محصول در داخل به تولید خواهد رسید که هزینه تأمین آن را 30 تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

به گفته وی، فرمان برقی قابل نصب بر روی سمند، سورن، دنا و تیبا است و براساس سفارش خودروسازان، امکان تولید این محصول در کشور فراهم می‌شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تأمین سیستم پارک خودکار خودرو برای خودروهای داخلی خبر داد و گفت: این سیستم نیز بر روی فرمان برقی قابل نصب است و هزینه آن 400 تا 500 دلار برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 4.5 میلیون فرمان برقی توسط شرکت مندوی کره جنوبی تولید شد، افزود: در حال حاضر ایران‌خودرو برنامه نصب این فرمان را بر روی دنا دارد.

معاون فنی شرکت کروز در ادامه با اشاره به توان تولید سالانه یک میلیون قطعه ترمز ضدقفل توسط شرکت کروز گفت: در تولید این محصول نیز طی یک سال آینده به خودکفایی کامل می‌رسیم.

وی افزود: با این کار، هزینه تولید ترمز ضدقفل در کشور بین 20 تا 30 درصد کاهش می‌یابد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: