April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۰۴۸
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
0
حسن‌پور درباره نیاز کشور به لیموترش گفت: طی سالیان اخیر مصرف غذا در بیرون از خانه افزایش پیدا کرده و متناسب با این امر مصرف لیموترش نیز زیاد شده است.
تولید 500 هزارتن لیموترش در کشورپول‌نیوز-یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه تولید لیموترش نسبت به سال گذشته حدود ۸ درصد افزایش دارد، گفت: نیازی به واردات این محصول نداریم.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفتگویی با بیان اینکه برآورد می‌شود میزان تولید لیموترش در سال‌جاری بین ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزارتن باشد، اظهارداشت: فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و هرمزگان از جمله استان‌های تولیدکننده لیموترش در کشور هستند، ضمن اینکه ما تولید کمی هم در کرمانشاه داریم.

ابوالقاسم حسن‌پور با اشاره به اینکه لیموترش باکیفیت بالا از نیمه تیر وارد بازار خواهد شد، گفت: لیموترش‌هایی که در حال حاضر به دلیل خالی بودن بازار عرضه می‌شوند، نارس هستند و قیمت بالایی دارند.

وی اضافه کرد: این محصولات پوست سفت و آب کمی دارند و چندان باکیفیت نیستند، چراکه هر محصولی باید در زمان خودش عرضه شود و ما نباید انتظار داشته باشیم لیموترش در اردیبهشت‌ماه وارد بازار شود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه عرضه لیموترش از تیر تا مهرماه انجام می‌شود، افزود: اوج برداشت این محصول در کشور طی ماه‌های مرداد و شهریورماه انجام می‌گیرد.

حسن‌پور درباره نیاز کشور به لیموترش گفت: این مساله بستگی به این دارد که فرهنگ مصرف ما چگونه باشد. طی سالیان اخیر مصرف غذا در بیرون از خانه افزایش پیدا کرده  و متناسب با این امر مصرف لیموترش نیز زیاد شده است.

وی با بیان اینکه مصرف لیموترش در ایران به ۳ شکل تازه، خشک(عمانی) و آب‌لیمو است، اظهارداشت: مقداری از این محصول نیز به صورت ترشی لیمو مورد استفاده قرار می‌گیرد اما عمده مصرف ایرانی‌ها به شکل آب‌لیمو است.

به گفته مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، تولید لیموترش در سال‌جاری حدود ۷ تا ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد، ضمن اینکه هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و نیازی به واردات این محصول نیست.

 برخی مسئولان اعلام کرده‌اند عرضه لیموترش‌های خارجی که به شکل غیرقانونی وارد کشور شده‌اند، طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

در همین زمینه، رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه عرضه میوه‌های ممنوعه خارجی در بازار کاهش پیدا کرده است، به مهر گفت: فقط لیموترش خارجی است که مرتب به بازار می آید و عرضه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به لیموی برزیل، آفریقا و ترکیه اشاره کرد.

وی افزود: قیمت این لیموها بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان و قیمت هرکیلوگرم لیموترش داخلی بین ۴ تا ۸ هزار تومان است.

پیش از این، محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی اعلام کرده بود: قاچاق میوه، زیان‌هایی را به بخش باغبانی کشور وارد کرده که از جمله آن  از بین رفتن باغات لیموترش به علت ورود میوه‌های آلوده به آفت جاروک جادوگر بوده است.

       

منبع: مهر
برچسب ها: لیموترش ، کشاورزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: