April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۹۳۳
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
0
كمالي به هدف حضور اين محققان در پژوهشگاه صنعت نفت اشاره كرد و گفت: اين گروه متخصص به منظور مشاوره و تبادل نظر درخصوص ميادين واگذار شده به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه صنعت نفت از سوي وزارت نفت در ايران حضور پيدا كرده‌اند تا در زمينه‌ فناوري‌هاي ازدياد برداشت و توليد بهينه از اين مخازن همكاري‌هاي لازم انجام شود.
بازدید مديران دانشگاه كرتين استراليا از پژوهشگاه صنعت نفت
پول‌نیوز - روز يكشنبه چهارم مهر‌ماه محققان و اساتيد دانشگاه كرتين استراليا به منظور بازديد از پرديس بالادستي پژوهشگاه صنعت نفت و ادامه همكاري با اين مجموعه از دستاوردها و امكانات اين مركز بازديد كردند.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، محمد رضا كمالي، رييس پرديس بالادستي پژوهشگاه، در حاشيه بازديد معاون و ديگر اساتيد دانشگاه كرتين استراليا از اين پرديس، گفت: اين دانشگاه يكي از دانشگاه‌هاي مطرح و مهم نيم كره جنوبي در زمينه علوم زمين و مهندسي نفت است .

وي با اشاره به اين‌كه اين دانشگاه در زمينه مطالعات و تحقيقات نفت و گاز در استراليا قطب علمي به حساب مي‌آيد، افزود: دانشگاه كرتين داراي 60 هزار دانشجو بوده كه 30 درصد آنها دانشجو خارجي هستند.

كمالي به هدف حضور اين محققان در پژوهشگاه صنعت نفت اشاره كرد و گفت: اين گروه متخصص به منظور مشاوره و تبادل نظر درخصوص ميادين واگذار شده به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه صنعت نفت از سوي وزارت نفت در ايران حضور پيدا كرده‌اند تا در زمينه‌ فناوري‌هاي ازدياد برداشت و توليد بهينه از اين مخازن همكاري‌هاي لازم انجام شود.

رييس پرديس بالادستي پژوهشگاه با بيان اين‌كه دانشگاه كرتين قبل از اين با اين مجموعه تفاهم‌نامه‌اي نيز امضاء كرده است، افزود: معاون و ديگر اساتيد اين دانشگاه در جلسه امروز بسيار اظهار تمايل براي از ادامه و تعميق همكاري‌هاي مشترك داشتند و قرار است به عنوان دانشگاه شريك و صاحب فناوري با اين مجموعه تعامل داشته باشند.

كمالي در ادامه تصريح كرد: برگزاري دوره دكتري مشترك علوم زمين و مهندسي نفت و استفاده حداكثري از امكانات هر دو كشور يكي از مباحث مطرح شده در بازديد بوده است و از آن‌جايي كه پژوهشگاه دوره‌هاي دكتري در مجموعه خود برگزار مي‌كند چنين تعاملاتي براي ارتقاء كيفي سطح اين دوره‌ها بسيار حايز اهميت خواهد بود.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه تبادل دانشجو و استاد يكي از موضوعات مورد توافق در جهت ارتقاء دانش فني و سطح علمي است ، اظهار داشت: اين دانشگاه مي تواند در موضوعات و پروژه‌هايي كه از سوي صنعت نفت واگذار مي‌شود به ما كمك كرده و در بخش‌هايي كه احساس كاستي مي‌شود با همكاري اين قطب علمي آن را برطرف سازيم.

در ادامه اين بازديد پرفسور اندريس استل بویکس ( Andris Stelbovics)، معاون دانشگاه كرتين استراليا با تاكيد بر اين‌كه امكانات موجود در پژوهشگاه بسيار چشم گير است گفت: بازديد امرزو بسيار هيجان انگيز و جالب بود و با توجه به اينكه فعاليت‌هاي پژوهشي بسياري در اين پرديس انجام مي‌شود من را تحت تاثير خود قرار داد.

وي ادامه داد: از آن‌ جايي كه تعدادی از متخصصان پرديس بالادستي پژوهشگاه فارغ‌التحصيل دانشگاه كرتين هستند به نظر مي‌رسد كه همكاري‌هاي آتي در اين مجموعه به راحتي انجام شود.

پرفسور برايان ايوانس(Brian Evans)، مدير دانشكده نفت و گاز دانشگاه كرتين نيز در مصاحبه با خبرنگار ارتباطات پژوهشگاه گفت: در پژوهشگاه به واسطه دانشجويان دكتري خود دوستان بسياري دارم و گويي به خانه خود آمده‌ام.

وي ادامه داد: بيشتر فعاليت‌هاي دانشگاه كرتين متمركز بر حوزه بالادستي به خصوص نفت و گاز است و بسياري از فعاليت‌ها كه در پژوهشگاه انجام مي‌شود موازي و همسان با اين دانشگاه است.

اين مدير دانشگاه استراليايي در خاتمه گفت: براي انجام فعاليت‌هاي تحقيقاتي در سطح استاندارد و عالي، تعامل دانشگاه كرتين استراليا و پژوهشگاه صنعت نفت بسيار مثمر ثمر خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: