April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۲۸۳۳
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
0
پول‌نیوز - در دامه بحران سریالی در شرکت های خودروسازی فرانسه، شرکت پژو-سیتروئن روز دوشنبه اعلام کرد در نظر دارد بیش از سه هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل کند.

 با وجود بهبود شرایط اقتصادی در اروپا، اما بحران در شرکت های خودروسازی این قاره همچنان ادامه دارد.

درهمین ارتباط، شرکت خودروسازی پژو -سیتروئن ( PSA ) اعلام کرده است که در نظر دارد در سال آینده میلادی دو هزار و 133 نفر از کارکنان خود اخراج کند. 

این شرکت امیدوار است که نیمی از این تعداد تا آن زمان بطور داوطلبانه و با دریافت مزایا شرکت را ترک کنند. 

چندی پیش نیز اتحادیه خودروسازان فرانسه با صدور گزارشی درباره بازار داخلی خودرو در این کشور، اعلام کرد که رشد فروش خودرو دربازار فرانسه در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از دو و نیم درصد کاهش داشته است. 

براساس این گزارش، در این ماه در مجموع 168 هزار و 827 دستگاه خودروی صفر کیلومتر در فرانسه به فروش رفته که بیشتر این خودروها متعلق به دو شرکت مهم فرانسوی رنو و پژو سیتروئن بوده است. 

خودروی خانواده 'داچیا' توانسته است در ماه سپتامبر آمار فروش شرکت رنو را تا حد زیادی بهبود بخشد. 

درسال های گذشته بازار خودروی اروپا در نتیجه اثر بحران مالی جهانی افت چشمگیری را تجربه کرد و پس از آن، بحران بدهی منطقه یورو نیزاین بازار را بیش از پیش تحت تأثیر قرارداد.برخی دولت ها، یارانه ها و مشوق هایی را برای ترغیب مالکان خودروهای قدیمی به خرید خودرویی جدید ارائه کردند. 

این یارانه ها برای مدتی به صنعت خودروسازی اروپا کمک کرده، اما با وخیم تر شدن شرایط، شرکت های خودروسازی به ویژه گروه هایی مانند پژو سیتروئن که وابستگی بالایی به بازار اروپا دارند بار دیگر با شرایطی سخت مواجه شدند. با این وجود، گروه فولکس واگن به لطف جایگاه قوی این برند در بازارهای بین المللی بخوبی این شرایط سخت را پشت سر گذاشت. 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: