April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۹۷۱۹
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
0
به گفته داریوش سلیمی رئیس هیات مدیره شرکت کارمانیا خودرو اروند، قرار است در آینده با توجه به نیاز بازار از اتوبوس‌های تمسا، رنج‌های متفاوتی شامل اتوبوس‌های بین‌شهری، شهری، فرودگاهی و میدل‌باس به ایران وارد شود.
رقیب غول های اتوبوس سازی از ترکیه می آیدپول‌نیوز -شرکت کارمانیاخودرو اروند که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده، قرار است به واردات اتوبوس‌های Temsa ترکیه بپردازد. این اتوبوس‌ها که در قلب خود از موتور داف بهره می‌برد تاکنون در کشورهای آمریکا، فرانسه، بلژیک و هلند به فروش می‌رسیدند.

پیش از این در خاورمیانه تنها کشور عربستان به واردات این اتوبوس‌ها پرداخته و این در حالی است که از هیچ نمایندگی در این کشور بهره نمی‌برد. محصولی که این شرکت در نمایشگاه ارائه کرده نمونه‌ای است که برای بازار ترکیه تولید می‌شود و نمونه سفارش ایران در مواردی از جمله فضای بین صندلی‌ها، انعطاف صندلی‌ها، فضای خواب راننده و... متفاوت از آن خواهد بود.

به گفته داریوش سلیمی رئیس هیات مدیره شرکت کارمانیا خودرو اروند، قرار است در آینده با توجه به نیاز بازار از اتوبوس‌های تمسا، رنج‌های متفاوتی شامل اتوبوس‌های بین‌شهری، شهری، فرودگاهی و میدل‌باس به ایران وارد شود.

نمونه فعلی که واردات آن قطعی شده مجهز به موتور داف هلند است که از سیستم آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد و قابلیت ارتقا به یورو 6 را هم دارد. همچنین این موتور 13 لیتر 6 سیلندر است که 400 اسب‌بخار قدرت دارد. محور و گیربکس اتوبوس طراحی کمپانی zf آلمان است و این محصولات مجهز به ترمز EBS هستند.

طراحی بدنه آن نسبت به نمونه‌های مشابه آیرودینامیک‌تر است. سلیمی در مورد ایمنی این اتوبوس‌ها اعلام کرد چون برخی اتوبوس‌‌های وارداتی دچار حریق می‌شدند، شرکت اقدام به نصب آپشن اطفای حریق در این اتوبوس‌ها کرده است که از این طریق بتواند حوادث ناگوار آتش‌سوزی را پیشگیری کند. رئیس هیات‌مدیره کارمانیا معتقد است چون نمونه موجود در نمایشگاه زمینی وارد ایران شده و مسافت به نسبت طولانی را در جاده‌های ایران طی کرده است، به نوعی تست جاده‌ای را با موفقیت پشت سر گذاشته و برای جاده‌های ایران مناسب خواهد بود.

طبق قرارداد اولیه با شرکت تمسا قرار بود این اتوبوس‌ها به صورت CBU و از هر مدل 200 دستگاه وارد کشور شود اما با پیش آمدن مذاکراتی با شهاب‌خودرو این قرارداد دستخوش تغییراتی شد و تحت‌الشعاع قرار گرفت که به گفته سلیمی احتمال تولید اتاق آن‌ها در کشور و ورود آن‌ها به صورت CKD نیز وجود دارد که نتیجه آن به مذاکرات با شهاب‌خودرو برمی‌گردد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پرشین‌خودرو در مورد پیش‌بینی بازار این محصول بیان کرد که با سازمان‌ شهرداری‌ها، نیروهای مسلح و برخی دیگر از ارگان‌ها مذاکراتی انجام شده و حتی برای استفاده از نمونه‌های فرودگاهی این اتوبوس در برخی فرودگاه‌های کشور هم صحبت‌هایی شده است.

سلیمی از قیمت حدود 850 میلیون تومانی این اتوبوس‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد با مذاکراتی که با خودروسازان داخلی از جمله شهاب‌خودرو انجام داده‌اند، بتوانند این محصول را به صورت CKD وارد کرده و مونتاژ آن را در داخل انجام دهند و به قیمت رقابتی‌تری دست پیدا کنند.

به گفته رئیس هیات‌مدیره کارمانیا خودرو اروند تمام نمایندگی‌های شهاب خودرو ارائه خدمات پس از فروش تسما را برعهده گرفته‌اند.
وی همچنین در مورد تامین قطعات اذعان داشت که با توافقات‌ انجام‌شده با شرکت تمسا، پیش از تحویل اتوبوس‌های سفارشی، قطعات آن از سوی شرکت تامین شده و وارد کشور خواهد شد.



منبع:پرشین خودرو
برچسب ها: اتوبوس ، ترکیه ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: