May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۵۶۴۴
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
0
ارزش صادرات فرش دستباف ایران در هشت ماه ابتدایی امسال بيش از ٢٦٩ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزون بر ٣١ درصد افزایش داشته است.
در پی انتشار گفت و گوی پول نیوز با سید مهدی هاشمی مصطفوی، ارزیاب و کارشناس فرش آستان قدس رضوی که طی آن اظهار داشته بود صادرات فرش به صفر رسیده است، مرکز ملی فرش ایران، با ارسال نامه ای به پول نیوز، در این باره توضیحاتی را ارائه داد که عیناً منتشر می شود:پاسخ مرکز ملی فرش ایران: صادرات فرش نه تنها متوقف نشده، بلکه افزایش هم داشته است

صادرات فرش دستباف روند افزايشى را تجربه مى كند

بازگشت به مطلب منتشره در پایگاه خبری پول نیوز مورخ 2دیماه 1396 تحت عنوان «صادرات فرش متوقف شده است » مرکز ملی فرش ایران ضروری می داند به آگاهی برساند بر خلاف اظهارات مطرح شده از سوی سید مهدی هاشمی مصطفوی، ارزیاب و کارشناس فرش آستان قدس رضوی در مصاحبه با آن رسانه صادرات فرش دستباف در هشت ماه امسال روند افزایشی را تجربه کرده است به طوری که ارزش صادرات فرش دستباف ایران در هشت ماه ابتدایی امسال بيش از ٢٦٩ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزون بر ٣١ درصد افزایش داشته است.

 این افزایش ارزش فرش های صادراتی در سال گذشته نيز مشهود بود به طوري كه در پايان سال ٩٥ بيش از ٣٥٩ ميليون دلار فرش دستباف از ايران به حدود ٨٠ كشور صادر شد كه نسبت به سال قبل از آن ٢٣ درصد رشد داشت.

شايان ذكر است بخشى از اين روند افزايشى صادرات متاثر از برجام بوده است چرا كه موجب شده است صادرات فرش ايران به آمريكا پس از چند سال وقفه از سر گرفته شود.

مركز ملى فرش ايران نيز كوشيده است از يك سو در تعامل با سازمان توسعه تجارت ايران و با وضع تعرفه بالا براى ورود فرش دستباف به داخل كشور، مانع از واردات اين محصول شود و از ديگر سو با بهره گيرى از انواع ابزارهاى توسعه بازار از جمله برگزارى نمايشگاه هاى برون مرزى، اعزام و پذيرش هياتهاى تجارى، تبليغات و... تسهيل كننده و رونق دهنده صادرات فرش دستباف كشورمان باشد.

 اکبر بهرامی
مدیر روابط عمومی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: