April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۱۳۴۵
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
0
دهقان از تدوین مقررات جدید فرودگاهی هماهنگ با مقررات جدید سازمان خبرداد.
مقررات جدید فرودگاهی تدوین شد
پول‌نیوز - مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری ،اظهارکرد: به منظور توسعه همگون و متوازن ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری صنعت ، یکپارچگی قوانین و مقررات سازمان و در راستای پیاده سازی آئین نامه احداث، توسعه، مدیریت و بهره برداری فرودگاه‌های غیر نظامی مصوب سال ۱۳۹۲ نسخه مقررات جدید فرودگاهی https://www.cao.ir/rules جهت بهره برداری ذینفعان و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات بر روی پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت و ایجاب بازنگری و به روز رسانی مقررات هوانوردی کشور گفت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نقش و جایگاه صنعت هوانوردی کشور ذیل اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ و دیگر اسناد بالادستی در خصوص اخذ رتبه نخست منطقه به جهات کمی و کیفی، ضرروی است همزمان با تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی کشور در حوزه عملیات پرواز، محتوا و ساختار قوانین و مقررات نیز با توجه به اقتضائات و الزامات ملی و بین المللی صنعت به روز رسانی شود.

دهقان تصریح کرد: بازنگری و به روزرسانی قالب و ساختار مقررات و شیوه نامه ها، نقش راهبردی در نحوه اجرا، نظارت و پایش امور صنعت هوانوردی خواهد داشت.

معاون هوانوردی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: حسن انجام و اجرای امور در حوزه فناوری‌های برتر نیازمند ارائه تعریف و تصریح مقررات و دستورالعمل‌های کارآمد و جامع است که متعاقبا در مرحله پایش و نظارت نیز میزان انطباق و افتراق عملکرد مجریان و متصدیان مبتنی بر قوانین و مقررات موجود مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به همین منظور ضمن تشکیل کارگروه تدوین مقررات و شیوه نامه‌های هوانوردی با مشارکت دفاتر تضمین کیفیت و نظارت برعملیات هوانوردی، فرآیند تدوین و اصلاح مقررات و رویه‌های فرودگاهی براساس رویکرد تطبیقی با بومی سازی الگو و ساختار مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا جهت انطباق حداکثری مقررات ملی کشور با الزامات و قوانین بین المللی و به حداقل رساندن وجه افتراق با حضور مدیران و کارشناسان مجرب سازمان و مشارکت نخبگان و خبرگان صنعت آغاز شد.

دهقان افزود: بدون شک مشارکت فعال مدیران و کارشناسان صنعت هوانوردی فارغ از تعلقات صنفی و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، فرایند اصلاح رویه‌ها و ارتقا استاندارد‌های فرودگاهی را تسریع و تسهیل می‌کند.

معاون هوانوردی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از فرودگاه‌ها خواسته شد که تمامی طراحی‌های جدید زیر ساختی خود را منطبق با مقررات جدید صورت دهند و طبق جدول زمانبندی ارائه شده خود را با مقررات جدید انطباق دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: