April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۷۷۷
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
0
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به صعود خوب شاخص کل بورس در دو هفته گذشته، نیاز به اصلاح موقت و اصطلاحا دست به دست شدن سهام بوده که این امر در حال انجام است.

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟+ عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۶۱ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود نیم درصدی، به عدد دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحد رسید تا هفته‌ای تقریبا آرام در بورس تهران رقم بخورد.

 

او افزود: با توجه به صعود خوب شاخص کل بورس در دو هفته گذشته، نیاز به اصلاح موقت و اصطلاحا دست به دست شدن سهام بوده که این امر در حال انجام است و اصطلاحا شاخص نیاز به اصلاح کوچک یا اصلاح زمانی دارد. احتمالا با توجه به تعطیلی یک روز هفته جاری، این روند ادامه پیدا کند و شاهد تغییر خاصی در بورس نباشیم. همچنان کف ۲.۱۷۰.۰۰۰ واحد بعنوان حمایت معتبر شاخص کل مدنظر قرار داده می‌شود.

شاخص کل

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما بیشتر از شاخص کل کاهش یافت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۷۰ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۱.۴ درصدی، در پایان هفته در تراز ۷۵۹ هزار واحد متوقف شد.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است که انتظار داریم روند صعودی خود را از این محدوده شروع ادامه دهد.

شاخص کل هم وزن

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: