April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۲۶
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
0
مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا در رابطه با مزیت ها و برنامه‌های انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نکاتی را مطرح کرد.

ایجاد سرمایه در گردش بزرگترین مزیت تامین مالی از طریق اوراق سلف موازی استاندارد بورس کالا

افراد در بازار سرمایه برای بررسی وضعیت مالی شرکت‌های مختلف از تکنیک تحلیل بنیادی استفاده می‌کنند. شاخص سرمایه در گردش از مهم‌ترین شاخص‌های مالی است که قدرت نقدشوندگی دارایی‌های شرکت را نشان می‌دهد. این معیار، دارایی‌هایی را در نظر می‌گیرد که در یک سال مالی (یا هر دوره مالی که مد نظر دارید)، قابلیت تبدیل شدن به پول نقد را دارند. در حقیقت سرمایه در گردش، دارایی‌های جاری یک شرکت را نشان می‌دهد.

 

رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا گفت: بزرگترین مزیت تامین مالی از طریق اوراق سلف ایجاد سرمایه در گردش برای تولیدکننده است تولیدکنندگان نیاز به سرمایه در گردش جهت تولید محصول خود دارند. در این مسیر تولیدکنندگان با خیال آسوده اوراق خود را برای کالای تولیدی خود منتشر می‌کنند و سرمایه‌گذاران و خریداران، افراد حقیقی و حقوقی بدون محدودیتی می‌توانند اقدام به خرید این اوراق کنند و تا سر رسید مشخص می‌توانند این اوراق را نگهداری کنند و در آنجا می‌توانند یا کالای خود را فیزیکی دریافت و یا تفاوت سقف سود را بر اساس قرار داد دریافت کنند و هیچ اجباری برای گرفتن کالا وجود ندارد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: پیش بینی می‌شود برای امسال بیش از دو برابر سال قبل تامین مالی از طریق ابزار اوراق سلف موازی استاندارد را داشته باشیم چرا که هم اکنون پرونده‌های زیادی برای ما آماده است.

آراسته همچنین اظهار کرد: فکر می‌کنم با توجه به جذابیت‌هایی که اوراق سلف موازی استاندارد دارد و این که سود پرداختی در حین دوره برای تولیدکننده ندارد نسبت به سایر اوراق‌های تامین مالی در بازار سرمایه یک مزیت است. پیش بینی این است که امسال در تمام صنایع کشور بتوانیم این نوع تامین مالی را انجام دهیم.

پیش از این آراسته گفته بود، از سال ۹۳ تاکنون مجوز انتشار اوراق سلف را اخذ کردیم و تقریبا امسال برای دو خودروساز بزرگ نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام دادیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: