کد خبر: ۳۲۲۷۳۰
۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
0
پول نیوز - سال گذشته در مجموع 781 میلیون دلار شیرینی، شکلات و غلات صادر شد و کشورهای خریدار این محصولات عمدتا عراق، افغانستان و پاکستان بودند.
به گزارش پول نیوز، صادرات محصولات عمده شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات در 12 ماهه سال 97 به لحاظ ارزش 781 میلیون دلار و به لحاظ وزنی 673 هزار و 500 تن بوده است.

گفتنی است صادرات محصولات عمده شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات در 12 ماهه سال 96 به لحاظ ارزشی 761 میلیون دلار و به لحاظ وزنی 935 هزار تن بوده که مقایسه این ارقام نشان می‌دهد صادرات در این بخش به لحاظ ارزشی در سال 97 نسبت به سال 96 در مجموع 3 درصد رشد و به لحاظ وزنی 28 درصد کاهش داشته است. 

عراق، افغانستان و پاکستان سه مقصد اول صادراتی نان شیرینی و شکلات ایران در سال 97 بوده‌اند بطوری که عراق 201 میلیون دلار، افغانستان 63 میلیون دلار و پاکستان 32 میلیون دلار از این محصول را در سال گذشته وارد کرده است. 

کشورهای مقصد صادرات محصولات عمده شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات عمدتا عراق، افغانستان، پاکستان، قطر، ترکمنستان و امارات بوده‌اند. 

در مجموع واردات نان شیرینی و شکلات در جهان در سال 2017 به ارزش 20 میلیارد و 200 میلیون دلار و شکلات کاکائو 27 میلیارد دلار بوده است. 

اهم مشکلات توسعه صادرات محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات مشکلات تضامین بانکی برای صادرکننده، تعدیل در قیمت پایه صادراتی، صدور مجوز ورود موقت مواد اولیه و تسویه از محل اظهارنامه‌های صادراتی یکسال گذشته بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: