به گزارش پول نیوز، میلاد صدرخانلو رئیس شبکه فن بازار ملی ایران، اجرایی شدن طرح «لیزینگ محصولات دانشبنیان » را گامی در جهت گسترش عدالت اجتماعی در حوزه فناوری خواند.
وی اظهار کرد: شبکه فن بازار ملی ایران (از زیر مجموعههای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، طرحی خاص برای لیزینگ محصولات دانش بنیان و فناور را تدوین کرد و منابع تامین شده که از صندوق نوآوری و شکوفایی است را با همکاری صندوق توسعه فناوریهای نوین اجرایی کرد.
رئیس شبکه فن بازار ملی ایران در ادامه با اشاره ضرورتهای اجرای چنین طرحی، گفت: در اجرایی کردن طرح لیزینگ محصولات دانش بنیان و فناور از شبکه کشوری، بروکرهای شبکه فن بازار ملی ایران کمک گرفته شده است و آنها، هم در مرحله نیاز سنجی و هم در مرحله ارزیابی درخواستها، به اجرایی شدن این طرح کمک میکنند.
صدرخانلو، با توضیح اقدامات انجام گرفته برای اجرای بهینهتر این طرح، بیان کرد: این احساس وجود داشت که طرحهای مرتبط با لیزینگ محصولات دانش بنیان و فناور، آنچنان که باید و شاید به تمام کشور تسری پیدا نمیکند و تنها مختص به پایتخت و چند شهر بزرگ هستند.
وی افزود: شبکه سراسری فن بازار ملی ایران این ظرفیت را در اختیار دارد تا با تسری این طرح به تمام کشور و به ویژه شهرهای کوچک و کم برخوردار، گامی در جهت اجرای عدالت اجتماعی در حوزه فناوری بردارد.
صدرخانلو، نحوه اطلاع رسانی در مورد این طرح را به دو روش عنوان کرد و افزود: در روش اول اطلاع رسانی با کمک بروکرهای شبکه فن بازار ملی ایران در سراسر کشور انجام میگیرد و به موازات آن یک اطلاع رسانی خاص، مختص جامعه هدف طراحی شده است، تا بتوان بهترین اثر بخشی ممکن را از این طرح به دست آورد.
وی افزود: این طرح به شرکتهای فناور و دانش بنیان کمک میکند تا محصولات خود را با شرایط ویژهای به شرکتهای خریدار، ارائه کنند. خط اعتباری تامین شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری های نوین به این طرح اختصاص مییابد.
به گفته وی، شرکتهای فناور و دانش بنیان مورد تایید شبکه فنبازار ملی ایران میتوانند از خدمات لیزینگ استفاده کنند.