April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری بانک دی:
کد خبر: ۳۲۶۵۸۷
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
0
مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: رشد شاخص های بازار سرمایه با منطق مالی تناسب ندارد و اغلب این بازار رشد تورمی را تجربه می کند.

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز بیان داشت: با توجه به افزایش انبوه و سیل نقدینگی که در اقتصاد ما درجریان است و به واسطه نبود زمینه های مناسب سرمایه گذاری در بازارهای موازی از جمله بازار خودرو، ارز و مسکن منحصربه فردترین و شفاف ترین بستر سرمایه گذاری بازارسرمایه است.

وی ادامه داد: طی ماه های گذشته بازارهای موازی بورس  افزایش هایی را تجربه کرد وبه سوددهی رسید اما؛ باتوجه به قانونمند و سوده بودند این بازار اغلب نقدینگی ها به سمت بورس سرازیر می شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: طی ماه های گذشته تجربه اتفاقات نامناسبی از جمله ترور سردار سلیمانی، FATF و ویروس کرونا تاثیر چندانی برروی بازار مالی از جمله بورس نگذاشته است که این موضوع نشان دهنده قدرت تقاضا نسبت به عرضه است.

آقابزرگی درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: به واسطه مختصاتی که برای اقتصاد در سال 99 پیش رو داریم و پیش بینی 100 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و تورم حدود 40 درصد که در لایحه بودجه نیز مشهود است و عدم تناسب حجم نقدینگی در مقابل رشد تولید ناخالص ملی و افزایش تورم و کاهش ارزش پولی نسب به دوره گذشته و احتمال افزایش نرخ ارز در نتیجه لزوم تبدلی منابع نقد به دارایی های مالی از جمله بورس بیشتر می شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی خاطر نشان کرد: بازارسرمایه روندی خلاف سنوات گذشته را در پی گرفته است درحالی که در سال های گذشته نسبت عرضه و به تقاضا پیشی می گرفته و موجب ساکن و یا منفی شدن قیمت ها شده بود اما؛ سال جاری با افزایش عرضه ها و در مقابل با افزایش چند برابری تقاضاها روبه رو هستیم.

وی در خصوص صعودی بودن شاخص بازار بیان کرد: این نحو از صعودی بودن بازار خوب نیست چراکه بازار به استراحت و تعادل قیمتی احتیاج دارد اما؛ به دلیل گستردگی بازار اصلاحاتی روزانه و کوچک در جریان معاملات صورت می گیرد.

آقابزرگی در نهایت تاکید کرد: این نوع از رشد بازار با منطق های مالی تناسبی ندارد و صرفا به علت تورم افزایش نرخ ارز و ارزش جایگزنی شرکت ها بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: