April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
از تولید ماسک تا پیوستن به جنبش در خانه بمانیم
کد خبر: ۳۲۹۴۶۱
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
0
گروه خودروسازی سایپا در اولین روزهای بروز اپیدمی کرونا در ایران سعی کرد تا برای رفع نیاز حوزه سلامت کشور از تمام توان خود استفاده نماید و در این راه بخشی از خط تولید محصولات جانبی خود را به تولید محصولات بهداشتی از جمله ماسک اختصاص داد.

نمره قبولی سایپا در مواجهه با بحران کرونا

به گزارش خبرنگار پول نیوز، یکی از صنایع و حوزه های موفق در مواجهه با بحران کرونا، صنعت خودرو بود. در پیشانی این صنعت، گروه خودروسازی سایپا  قرار داشت که توانست نقش یک لیدر را در این دوران برای صنعت خودرو بازی کند.
سایپایی ها هر آنچه در توانشان بود برای کمک به کشور و بخش بهداشت و درمان انجام دادند، از رعایت کامل دستورات و پروتکل های بهداشتی صادر شده توسط ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت تا ورود به تولید ماسک و مایحتاج بهداشتی کشور.
گروه خودروسازی سایپا یکی از بزرگترین خودروسازان منطقه با دارا بودن زیرمجموعه های فعال و قدیمی گان های موثری در 2 ماه اخیر برای عبور از دوران کرونا برداشته است.
سایپا جزو اولین شرکت‌هایی بود که برای حفظ سلامت کارکنان خود دست به برخی اقدامات همانند شیفتی کردن کار، تعطیلی و پیوستن به جنبش #در_خانه_بمانیم و ایجاد تغییر در خطوط تولید برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی.
همچنین گروه صنعتی سایپا برای تولید ماسک و کمک به جهادگران عرصه سلامت و ملت ایران نیز پیش قدم بود. سایپایی ها در اولین اقدام برای تولید بخشی از ماسک مورد نیاز کشور به یکی از زیرمجموعه های خود ماموریت دادند تا با تغییر بخشی از عملکرد روزانه خود دست به تولید ماسک بزند.

مدیرعامل سایپاسید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با صدور دستوری از شرکت سایپا آذین به دلیل داشتن تجهیزات خیاطی و دوخت، خواست تا تولید ماسک‌های بهداشتی جهت کمک به شبکه سلامت کشور برای مبارزه با کرونا را آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

 

 

بر این اساس از 20 اسفند ماه، دو سایت تولید ماسک بهداشتی در سایپا آذین و یکی از شرکت های زنجیره تامین سایپا تولید روزانه 15 هزار ماسک بهداشتی را آغاز کردند.
سایپایی ها به این هم راضی نشده و از فعالان صنعتی و افرادی که می توانند ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور را تولید کنند دعوت کرد تا در قالب یک قرار داد به گروه خودروسازی سایپا بپیوندند.

تولید ماسک در سایپا


تنها پس از چند روز از استارت تولید ماسک در سایپا آذین، اعلام شد توان تولید این مجموعه برای تولید ماسک به روزانه 25 هزار عدد رسیده است.
یکی از اقدامات موثر گروه خودروسازی سایپا توزیع ماسک به صورت رایگان در برخی از مناطق تهران از جمله منطقه 21 بود.
بی شک گروه خودروسازی سایپا به عنوان یک مجموعه عظیم صنعتی با دارا بودن نیروی انسانی بسیار زیاد و داشتن سهم بالا در سبد خودرویی کشور، باید به مسئولیت اجتماعی خود نیز به خوبی عمل کند و شیوع کروناویروس در ایران و اپیدمی شدن آن؛ بهترین زمان برای سنجیدن این بخش از مسئولیت های سایپا بود.

بی شک نمره سایپا در نوع خدمت رسانی به مشتریان و کمک به بخش سلامت کشور 20 بوده و حالا می توان در حوزه مسئولیت اجتماعی ادعا کرد: «سایپا؛ مطمئن».

 

نویسنده: محمد علی رفیعی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: