May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۸۷۰
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
0
استراتژی انتقال آب از دریا به استان ها؛ با احداث "خط یک" پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی عملیاتی شد که آب را از مسیر خلیج فارس، هرمزگان، کرمان، یزد و در نهایت اصفهان انتقال می دهد.

حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس/ 23 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بزرگان معدن و صنایع معدنی در خط یک

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، خط نخست ابَرپروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی به طول ۸۲۰ کیلومتر عملیاتی شده است که به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد انتقال می‌یابد.

این خط اسفندماه سال ۹۹ به بهره برداری رسید که هدف از اجرای آن شیرین سازی و انتقال آب مجموعاً به میزان ۶۵۰ میلیون متر مکعب در سال است.

خط فوق، شامل ۳ فاز است که در فاز نخست؛ شیرین سازی حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب در سال است که ۱۳۰ میلیون متر مکعب در سال آن به استان‌های کرمان و یزد انتقال می‌یابد و ۵۰ میلیون متر مکعب در سال، برای شرب استان هرمزگان استفاده خواهد شد.

همچنین ظرفیت اجرایی در فاز‌های ۲ و ۳، برابر شیرین سازی و انتقال ۴۷۰ میلیون متر مکعب در سال است. میزان سرمایه گذاری در این خط ۲۳ هزار میلیارد تومان است.

شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، گل گهر، چادرملو، فولاد خراسان، اُپال پارسیان، گهرزمین و... سرمایه گذاران شاخص در این پروژه هستند که در اجرای آن مشارکت دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: