April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۷۷۳
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واحدهای صنعتی بزرگ با کنترل‌های خوبی که کردند و با ایجاد فاصله‌گذاری هوشمند و رعایت اصول بهداشتی در امر تولید، باعث کاهش اثرات بیماری در میان نیروی انسانی خود شده‌اند.
به گزارش پول نیوز، كارگران بازوان حركت هر جامعه‌اي به سوي رشد، تعالي و شكوفايي هستند بي شك همه پيشرفت‌هاي حاصل در مسير زندگي نشات گرفته از رشد و پويايي فكر و گسترش انديشه‌ورزي است و در هر جامعه‌اي كه از فرصت انديشه و بازوي هنرمند كارگران بهتر استفاده شود توسعه و پيشرفت، رونقي دو چندان خواهد يافت.
 
هرساله روز یازده اردیبهشت را به عنوان روز کارگر گرامی می دارند و هفته جاری ب عنوان هفته کارگر نام گذاری شده است.
 
«محمد شریعتمداری» به مناسبت هفته کارگر گفت: بر خلاف فشارها و محدودیت‌هایی که در تولید صنعتی کشور با آن مواجه بودیم، صنعتگران در تولید قطعاتی که از خارج وارد می شد تلاش بسیار و عملکرد موثری داشتند و علاوه بر تولید و تامین قطعات مهم ایربگ خودرو که پیش از این به کشور وارد می‌شد، موفق به طراحی ماشین‌آلات و تجهیزات خاص شدند که بسیار ارزشمند است.

شریعتمداری گفت: به لطف خدا و تلاش این صنعتگران در تولید بخش قابل توجهی از قطعات به خودکفایی رسیدیم و شاهد رشد صعودی در حوزه صنعت کشور هستیم  که آثار آن در اشتغال نیز ملموس است.

وی افزود: با وجود آنکه تعادل اشتغال در جهان به تبع شیوع ویروس کرونا بر هم خورده و منجر به بیکاری ۳۵ میلیون کارگر در سطح جهان شده است، در کشورمان تا پیش از شیوع این ویروس، شاهد شرایط بهبود یافته‌ای بودیم و امیدواریم پس از عبور از این شرایط شاهد ادامه این روند باشیم.  


کارگران باید از سود سهام کارخانجات برخوردار شوند 


شریعتمداری در خصوص اقدامات دولت در زمینه توجه به معیشت کارگران نیز گفت: در دولت‌های سابق حداقل سبد معیشت کارگری متوسط برآورد نمی‌شد. اما برای اولین بار در دولت تدبیر و امید بین کارگر و کارفرما تفاهمی تحت عنوان لیست کالاهای مورد نیاز برای تامین حداقل سبد معیشت خانوار کارگری متوسط برقرار شد.  

وی افزود: هر سال در دولت تلاش می‌کنیم که جامعه کارفرمایی را به عنوان یکی از طرف‌های سه‌گانه سه‌جانبه‌گرایی متقاعد کنیم که در تامین سبد حداقل معیشت همراه شوند. یقینا همراهی آنان  یک قدم مثبت در جهت حفظ حقوق کارگران است.  

شریعتمداری ادامه داد:به یقین خداوند از کسی که مسئولیت بپذیرد ولی به تامین معیشت حداقل کارگر توجه نکند نمی گذرد، ما با علم به همین موضوع در این مسیر حرکت می‌کنیم و تلاش  دولت نیز این است که خود را به استانداردهای حداقل عدالت نزدیک کند.  

 وی تصریح کرد: مسئله مسکن،  تأمین مواد اولیه زندگی از طریق توسعه تعاونی‌ها، استفاده کارگران از سود سهام کارخانجاتی که در آن کار می‌کنند، همه اهدافی است که باید به صورت موازی تعقیب شود و  تلاش ما این است که این مسئله تحقق پیدا کند.    
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: