کد خبر: ۳۳۹۴۸۱
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
0
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: دیر یا زود باید دولت باید اعتراف کند که صنعت خودروسازی کشور عمر طولانی نخواهد داشت و ورشکسته گشته است.
فرید زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با پول نیوز در خصوص وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار داشت: به علت ریشه‌های تورم در اقتصاد کلان و تشدید کسری بودجه دولت و عدم نظارت بانک مرکزی تورم در کشور افزایش یافته است و فعلا هم پیش بینی نمی شود که نرخ توم در شش ماه دوم سال در کشور کم شود.

زاوه بیان کرد: در نتیجه بازار خودرو هم به علت تورم ها با افزایش قیمت مواجه است و قیمت خودرو همچنان بالاتر خواهد رفت.

وی مطرح کرد: برای کاهش قیمت خودرو دولت باید در سیاست های تامین مالی و در هزینه‌های خود بازنگری اساسی کند که اصلا حرکتی از دولت در این راستا مشاهده نمی شود. دولت باید هزینه‌های جاری خود را به شدت کاهش دهد و تامین مالی خود را به سمت اوراق قرضه سوق دهد. اما متاسفانه دولت وابسته به بانک مرکزی است و از این طریق خلق پول می کند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: برای کاهش قیمت خودرو لزوم است خودروسازی‌ها از زیرفروشی و زیرسازی دست بردارند و تا زمانی که تورم کاهش پیدا نکند در کشور هیچ چیزی ارزان نمی‌شود.

زاوه بیان کرد: دولت باید برای مدیریت حوزه خودرو در ابتدا سایت های شهرستان را تعطیل کند زیرا هزینه ها را بسیار بالا برده است و دولت باید خودرو را به قیمت حاشیه بازار بفروشد.

وی در خصوص راهکار دیگر برای کاهش قیمت خودرو گفت: در راستای کاهش قیمت خودرو باید جهاد خودکفایی تعطیل شود زیرا منابع آن مشخص نیست. دیر یا زود باید دولت باید اعتراف کند که صنعت خودروسازی کشور عمر طولانی نخواهد داشت و ورشکسته گشته است.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان گفت: در نتیجه مسایل ذکر شده مردم هم قدرت خرید ندارند و فشار دو طرفه میان عرضه و تقاضا وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: