April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با پول نیوز عنوان کرد:
کد خبر: ۳۵۲۹۸۱
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
0
سید هاشمی اظهار کرد: در کشور ما بیمه نوعی الزام محسوب می‌شود، اما به دلیل شرایط اقتصادی در کشور برخی از مردم توجهی به موضوع بیمه ندارند. باید یادآور شد که مردمی که درگیر نیاز‌های اولیه خود هستند نمی‌توانند به نیاز‌های ثانویه خود فکر کنند.
تولیدی/// رقابت منفی بیمه گران با یکدیگر چه آسیبی به صنعت بیمه وارد می‌کند؟
به گزارش پول نیوز، صنعت بیمه در همه جوامع پشتوانه‌ای برای مردم در مواقع بروز سوانح و بلایای طبیعی است، اما در ایران مردم اعتقادی چندانی به بیمه ندارند و جز در موارد الزامی نظیر بیمه شخص ثالث به ندرت به سراغ شرکت‌های بیمه می‌روند. همین مسئله باعث شده با وجود بیمه‌های اجباری، ضریب نفوذ بیمه در ایران به ۲.۳۸ درصد برسد که نسبت به میانگین جهانی عدد پایینی محسوب می‌شود.

این ضریب نفوذ پایین بیمه باعث شده شرکت‌های بیمه برای به دست آوردن بازار در برخی رشته‌های بیمه‌ای و جذب بیمه‌گزاران به سمت خود اقدام به نرخ شکنی و رقابت منفی با یکدیگر کنند، امری که امروز در بسیاری از صنایع کشور نیز مشاهده می‌شود.

اما بسیاری از کارشناسان نرخ شکنی شرکت‌های بیمه و رقابت منفی آن‌ها را ناشی از نبود نظارت بیمه مرکزی بر عملکرد شرکت‌های بیمه می‌دانند.

اما در این میان این سوال مطرح است که این نرخ شکنی و رقابت منفی بیمه گران با یکدیگر چه آسیبی به صنعت بیمه وارد می‌کند؟

در همین رابطه سید سعید سید هاشمی کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: در کشور ما بیمه نوعی الزام محسوب می‌شود، اما به دلیل شرایط اقتصادی در کشور برخی از مردم توجهی به موضوع بیمه ندارند. باید یادآور شد که مردمی که درگیر نیاز‌های اولیه خود هستند نمی‌توانند به نیاز‌های ثانویه خود فکر کنند.

وی افزود: همه شرکت‌های بیمه در کشور ما، پایه محصولات بیمه‌ای را دارند، اما برخی شرکت ها، بعضی از محصولات بیمه را کم کرده که در ازای آن قیمت هم کاهش می‌یابد، بر همین اساس مردم به سمت آن شرکت بیمه و خرید محصول ارزان، سوق پیدا می‌کنند و به همین راحتی شرکت‌های بیمه نرخ شکنی و رقابت ناسالم خود را در صنعت بیمه آغاز می‌کنند.

این کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد: مردم در رقابت منفی شرکت‌های بیمه، سردرگم شده و قدرت خرید آن‌ها کم می‌شود و یا فقط محصولات بیمه‌ای خاصی در برخی از شرکت‌های بیمه به فروش می‌رسد؛ دلیل آن هم این است که مردم از زمان قدیم دنبال کالای ارزان بوده و امروزه هم همین روند ادامه دارد و اگر شرکت‌های بیمه نتوانند به تعهدات خود عمل کنند مردم نسبت به صنعت بیمه بدبین شده و دیگر هیچ محصول بیمه‌ای خریداری نمی‌کنند و به تدریج ضریب نفوذ بیمه در کشور کاهش می‌یابد.

سید هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: متولی اصلی صنعت بیمه، بیمه مرکزی است بنابراین باید نظارت کافی بر شرکت‌های بیمه داشته باشد، راهکار بیمه مرکزی در سطح اقتصاد کلان کشور است و تا زمانی که شرایط اقتصادی در کشور اینگونه باشد، صنعت بیمه هم پیشرفتی نخواهد کرد همچنین نظارت بیمه مرکزی در رقابت ناسالم و نرخ شکنی شرکت‌های بیمه بسیار موثر است که با نبود نظارت این رقابت‌های ناسالم افزایش و اقدام به نرخ شکنی در این صنعت بیشتر می‌شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: