April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک کارشناس رسمی دادگستری در حوزه بیمه عنوان کرد:
کد خبر: ۳۵۶۶۵۸
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
رنجبر اظهار کرد: بر اساس آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، عملکرد صنعت بیمه در سال ۹۸ و ۹۹ قابل قبول بوده است، اما کاهش افزایش بیمه زندگی برای خانوار‌ها و افزایش سهم بیمه‌های مسئولیت از آثار این ویروس بر صنعت بیمه است.
شیوع ویروس کرونا و عملکرد مثبت شرکت‌های بیمه
به گزارش پول نیوز، کمپانی رتبه بندی AM Best به عنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت رتبه بندی بیمه گران در جهان اعلام کرده است کرونا ویروس (کووید ۱۹) این پتانسیل را دارد که دارایی‌ها و قدرت پرداخت ترازنامه‌های شرکت‌های بیمه را به چالش بکشد.

به طور مثال شرکت‌های بیمه کانادایی ضمن ابراز نگرانی از بار مالی هزینه‌های کرونا بر شرکت‌های بیمه رسما اعلام کردند خسارت کنسلی پرواز‌های ناشی از کرونا را به بیمه گزاران پرداخت نخواهند کرد. برخی شرکت‌های بیمه آمریکایی نیز با بیمه گزاران خود تماس گرفته و ضمن پرسش از وضعیت سلامتی آن‌ها در صورت مشکوک بودن به آن‌ها پیشنهاد انجام تست و مراقبت‌های ویِژه با تسهیلات خاص ارایه داده اند؛ این اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد بار مالی احتمالی در آینده بوده است.

اما در ایران اگر چه دولت عنوان کرده بار مالی هزینه‌های کرونا را پرداخت می‌کند، اما در عین حال شرکت‌های بیمه نیز اعلام کرده‎‌اند که این بیماری را در قالب بیمه درمان تکمیلی پوشش خواهند داد.
 
در همین رابطه علیرضا رنجبر مشاوره در امور بیمه و کارشناس رسمی دادگستری در گفتگو با خبرنگار پول نیوز عنوان کرد: بر اساس آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، عملکرد صنعت بیمه در سال ۹۸ و ۹۹ قابل قبول بوده است، اما کاهش افزایش بیمه زندگی برای خانوار‌ها و افزایش سهم بیمه‌های مسئولیت از آثار این ویروس بر صنعت بیمه است.

وی افزود: با توجه به این که در دوران کرونا، تردد‌های جاده‌ای کاهش پیدا کرده بودند، هزینه‌ها و خسارات سنگین بیمه‌ای در بیمه شخص ثالث کم شده، اما در مقابل هزینه‌ها و خسارت‌های ناشی از بیمه عمر، اشخاص و زندگی بالا رفتند.

رنجبر عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا باعث تغییر در تراز مالی بیمه‌ها شده، به طوری که بیمه‌ها با کاهش خسارات بیمه ثالث و افزایش خسارت‌ها در بیمه‌های اشخاص، عمر و زندگی مواجه شدند.

این مشاوره ارشد امور بیمه‌ای گفت: در بیمه‌های درمان و زندگی، ویروس کرونا باعث شده است که به طور چشمگیری میانگین حق بیمه صادر کاهش و خسارت افزاش یابد و شرکت‌های بیمه‌ای باید خود را برای مواجه با تاثیر افزایش ضریب خسارت بر سودآوری و جریان نقدینگی کاهش درآمد ناشی از سرمایه گذاری‌های سنتی آماده سازند.

وی ابراز کرد: تورم یکی از تاثیرگذارترین عامل بر صنعت بیمه است و در سال‌های اخیر اقتصاد کشور با تورم افسار گسیخته روبه رو بوده که تاثیر آن بر تمام شاکله‌های اقتصادی نمود داشته است.

رنجبر خاطر نشان کرد: مشکل نقل و انتقال اعتبارات به خارج از مرز‌ها موضوعی است که در تمام صنایع و صنعت بیمه تاثیر گذاشته است. صنعت بیمه تحت تاثیر محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها در انتقال حق بیمه، کارمزد اتکایی و همچنین پرداخت خسارت در بیمه‌های اتکایی با مشکل مواجه شد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: