کد خبر: ۳۵۸۶۹۳
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
0
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به ۴.۵ میلیون تن سیمان در مردادماه امسال تاکید کرد که از لحاظ تولید سیمان هیچگونه مشکلی نداریم و قیمت سیمان در بازار کاهش یافته است.

بورس کالا سیمان را کاهشی کرد

 

به گزارش پول نیوز، سیف‌الله امیری در نشست آغاز اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطالب، گفت: ۱۰ گروه منطقه‌ای در حوزه سیمان تشکیل شده و جلسات مختلفی با مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و سامانه افق داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده سیمان برای خرید این محصول در بورس کالا ثبت‌نام کرده‌اند، یادآوری کرد: این رقم پیش از این ۵۰۰۰ مصرف‌کننده بوده است و اگر کارگزاری‌های بورس کالا در این حوزه فعال‌تر عمل کنند این رقم نیز بالاتر خواهد رفت.


ثبت نام ۶۲ واحد تولیدی سیمان در سامانه بورس کالا


وی افزود: همچنین ۶۲ واحد سیمانی در سامانه بورس کالا ثبت نام کرده‌اند، ۵۲ واحد سیمانی نیز در حال عرضه در بورس هستند اما ۹ واحد سیمانی هنوز در بورس کالا وارد نشده‌اند که تا هفته آینده تکلیف آن‌ها نیز مشخص خواهد شد. ( لازم به ذکر است که معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت هفته گذشته، ابلاغ کرد که واحدهای تولیدکننده سیمان که تاکنون موفق به اخذ کد بورسی نشده‌اند، ظرف مدت یک هفته فرصت دارند در بورس کالا ثبت‌نام و نسبت به عرضه محصولات خود در بورس کالا اقدام کنند.)

امیری با بیان اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار سهم در بورس کالا عرضه شده است، گفت: با توجه به اعمال سیاست‌های جدید، قیمت‌ها در بازار سیمان کاهش یافته است و تعداد تامین‌کنندگان در سامانه افق ۱۶۰ واحد است که واحدهای خرده‌فروشی نیز باید به این سامانه وارد شوند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت همچنین تاکید کرد: معرفی فروشگاه‌های اینترنتی جهت خریدهای خرد سیمان باعث رقابت و کاهش قیمت خواهد شد؛ لذا ضروری است که فروشگاه‌های اینترنتی جهت خریدهای خرد سیمان نیز معرفی شوند .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: