کد خبر: ۳۵۹۵۰۱
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
0
بازار بورس در هفته ای که گذشت برای کدام دسته از سهامداران خوش آیند بود؟ فروشندگان پیروز میدان خواهند شد یا خریدارن؟ تحلیل شاخص کل را برای شما خواهیم داشت و آینده بازار بورس را برای شما تشریح خواهیم کرد.

هفته ای نه چندان جالب برای بورسی هادر هفته جاری از ابتدای هفته بازار با فاز منفی کار خود را آغاز کرد و با همین ذهنیت و ترسی که در دل سهامداران به وجود آمده بود هفته خود را به پایان رساند . من وحید مسعودی هستم و با تحلیل بازار بورس در خدمت شما خواهم بود.  در تحلیل های گذشته ، ما به این نکته اشاره کردیم که با خرید و فروش های هیجانی و تخلف بعضی از حقوقی های بازار سرمایه ، پیش بینی می شود این هفته ، هفته سیاه بازار بورس باشد.

از ابتدای هفته وقتی خریدهای سنگین درکف صورت می گیرد و در مثبت های بازار شاهد عرضه هستیم‌ ، واضح است که سهامدار نیز نمی‌تواند به این روال اعتماد کند و سهامدار نیز نقش خود را از سهامداری و سرمایه گذاری به نوسان گیری تغییر می دهد . سهامدار در هفته های پیشین رشد شاخص کل را نظاره‌ گر بوده و تصمیم به سرمایه گذاری در بورس ایران می گیرد ولی وقتی نوسانگیری در بازار را مشاهده کند و متوجه عدم ثبات در بازار می شود از تصمیم خود صرف نظر می‌کند و راه و رسم نوسان گیران را پیش می‌گیرد.

ذهنیت نوسان گیری برای این سهامدار، آرام آرام بوجود می آید و فکر می‌کند نوسانگیری در بازار سود بیشتری دارد . اگر به گذشته رجوع کنیم و قیمتهای سهام را در سال‌های گذشته با امسال مقایسه کنیم متوجه می شویم که سهام داری فقط صبر میخواهد. ولی اکثر افراد نمی‌دانند که سهام داری بیشتر از نوسان گیری برایشان سود به ارمغان می آورد.

حتی با اکثر نوسان گیران اگر به گفت‌وگو بنشینیم، پرواضح است که به همین موضوع اشاره می کنند و اظهار می دارند که اگر ما به جای نوسان گیری فقط سهامداری میکردیم و به امور دیگری از زندگیمان می پرداختیم در حال حاضر ، هم سرمایه بزرگ تری داشتیم و هم به زندگی خود با آرامش ادامه می دادیم.

نوسانگیری تمرکز بسیار بالایی می طلبد و وقتی یک نوسان گیر بدین نکته اشاره می‌کند که ( اگر من سهامداری میکردم می توانستم با آرامش زندگی کنم ) نشان از این نکته دارد که نوسان‌گیری آرامش شما را خواهد گرفت.

این هفته بازندگان بازار بورس افرادی بودند که در بعضی روزهای منفی سهام خود را می فروختند و در روزهای مثبت بازار بورس با افسوس به تماشای سهام فروخته شده خود می نشستند و حتی همان سهام را در قیمتی بالاتر خریداری می‌کردند.

ولی آن دسته از افرادی که با تحلیل پیش می روند و از مشاوران سرمایه‌گذاری استفاده می کنند یا اگر وقت بیشتری دارند به دنبال کسب مهارت در این حوزه می روند، از این منفی ها به نحو احسن استفاده کردند و سهامی که زیر ارزش ذاتی خود بودند را آرام آرام به سبد خود اضافه کردند.

در این هفته شاخص کل از پله یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد به عدد یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید.

اولین روز هفته یعنی در روز شنبه شاخص کل از نقطه ابتدایی خود تا سطح یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید ولی در همان روز به دلیل شدت عرضه ها ، به زیر نقطه ابتدایی خود دست پیدا کرد و در سطح یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد به کار خود پایان داد.

سهامداران که چنین رفتاری را از حقوقی های بازار دیدند و خرید ها و فروش های نوسانی را در روز شنبه حس کردند در روز بعد اقدام به فروش سنگین نمودند و شاخص کل از یک میلیون و ۵۲۸ هزار واحد به یک میلیون و ۴۸۹ واحد با ریزش چند هزار واحدی مواجه شد و کلیت بازار یک روز منفی وحشتناکی را تجربه کرد.

در روز دوشنبه بازار از فشار فروشش کاسته شده بود و منفی ها قدرت روز گذشته را نداشت.  کم و بیش خریدهایی در بازار صورت می‌گرفت که حتی در پادکست های اعلام شده برای شما عزیزان پیشنهاداتی برای خرید در نظر گرفته بودیم و تاکید کردیم که این منفی ها ادامه دار نخواهد بود .شاخص کل در روز سه شنبه مثبت شد و یک روز تقریباً مثبتی را به اتمام رساند.

در روز چهارشنبه بازار  با توجه به اینکه روز پایانی هفته بود خرید های سنگینی را آغاز نکرد ولی خریدهای زیرکانه ای در بازار حس میشد.

با توجه به موارد اعلام شده ، پیشنهاد میکنیم سهام شرکت های فولادی ، پتروشیمی و فرآورده های نفتی را خریداری نمایید.

موفق و پیروز باشید. حال دلتون عالی . وحید مسعودی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: