April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بررسی عملکرد بازار سرمایه در ۱۴ مهر ۱۴۰۰
کد خبر: ۳۶۱۰۴۱
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
0
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳هزار واحدی روبرو شد.
شاخص بورس ۳ هزار واحد رشد کرد
در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۷۴۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان در بیش از ۷۷۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳ هزار و ۶۴۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۲ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پردیس شد و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۸ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان در ۵۰۸ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۰ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۳۳۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب و صنایع ماشین‌های اداری ایران شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.
بر این اساس سهامداران شرکت‌های سیمان سفید نی‌ریز، داروسازی روز دارو و ملی کشت و صنعت دامپروری پارس بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های تراکتورسازی ایران، صنایع کاشی و سرامیک سیتا و صنعتی زر ماکارون بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران با معامله ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۸ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان در ۵۰۸ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۰ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۳۳۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های گروه کارخانجات صنعتی تبرک، داروسازی تولید دارو و نفت پاسارگاد بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های بیمه تکایی ایرانیان، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و فرآرده‌های غذایی و قند چهارمحال بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: