April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۰۰۷
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
0
رها شدن ناگهانی و بدون برنامه ریزی یک باند از تلسکوپ فضایی جیمز وب حین انجام آزمایشات، ماموریت پرتاب را به تعویق انداخت.
یک نقص فنی ناگهانی، پرتاب تلسکوپ وب ناسا را به تعویق انداخت
به نقل از ناسا، تلسکوپ فضایی وب یک همکاری بین المللی با آژانس‌های فضایی اروپا و کانادا است. هر مرحله از تاریخ کیهانی از درون منظومه شمسی ما تا دورترین کهکشان‌های قابل مشاهده در کیهان اولیه، و هر چیزی در بین آن‌ها را بررسی خواهد کرد. تلسکوپ وب اکتشافات جدید و غیرمنتظره را فاش می‌کند و به بشریت کمک می‌کند تا ریشه‌های جهان و جایگاه انسان را در آن درک کند.
تلسکوپ جیمز وب
به دنبال حادثه‌ای که اخیراً در حین آماده‌سازی تلسکوپ جیمز وب رخ داد، تاریخ آماده‌سازی پرتاب به ۲۲ دسامبر تغییر کرد تا امکان آزمایش‌های بیشتری در رصدخانه فراهم شود. این حادثه در حین عملیات آماده سازی ماهواره در Kourou گویان فرانسه، که تحت مسئولیت کلی Arianespace انجام شد، رخ داد. تکنسین‌ها در حال آماده شدن برای اتصال Webb به آداپتور پرتاب کننده که برای ادغام رصدخانه با مرحله بالایی موشک آریان ۵ استفاده می‌شود بودند. رها شدن ناگهانی و بدون برنامه ریزی یک باند که وب را به آداپتور وسیله نقلیه پرتاب می‌کند باعث ایجاد لرزش در سراسر رصدخانه شد.
موشک آریان ۵
یک گروه فنی به رهبری ناسا بلافاصله برای بررسی تشکیل شد و آزمایش‌های بیشتری را برای تعیین اینکه حادثه به هیچ یک از اجزای آن آسیب نرسانده است، انجام داد. ناسا و شرکای این ماموریت پس از تکمیل آزمایش در پایان این هفته، به روز رسانی را ارائه خواهند کرد. گفتنی است که جیمز وب قبلاً قرار بود در ۱۸ دسامبر با موشک آریان ۵ Arianespace از Kourou پرتاب شود.
برچسب ها: ناسا ، رصدخانه ، پرتاپ ، موشک ، تلسکوپ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: