April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۸۴۶۱
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
0
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به بالا بودن میزان مصرف شکر در کشور گفت: یکی از اقدامات و پیشنهادات ما برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست‌های دولتی است!
پیشنهاد وزارت بهداشت برای کاهش مصرف شکر
زهرا عبداللهی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت، کاهش مصرف قند و شکر در جامعه است، اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات بررسی مصرف غذایی خانوار‌ها در کشور نشان می‌دهد که سرانه مصرف قند و شکر، خیلی بیشتر از مقدار توصیه شده در سبد غذایی است و مصرف آن‌ها یکی از عوامل اصلی اضافه وزن، چاقی، دیابت و برخی از سرطان‌ها مانند سرطان پانکراس است.

وی گفت: در کنار اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی در قالب بسیج‌های آموزشی و پویش‌های ملی، جلب مشارکت صنایع غذایی برای کاهش قند و شکر در محصولاتشان و اصلاح استاندارد‌ها مهم است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: یکی از اقدامات و پیشنهادات ما برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست‌های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است. این کار در جهت حفظ سلامت مردم است، چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه‌ها، قند و شکر مصرف می‌کنند.

وی یادآور شد: به دلیل مصرف بالای قند و شکر و مواد قندی و شیرین، ذائقه مردم به سمت مصرف مواد غذایی شیرین و قندی سوق یافته و به همین خاطر باید بر روی کاهش تقاضا و مصرف به روش‌های مختلف، کار شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: