April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۳۶۲
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
0
انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، مدیاتک ۳۹ درصد و کوالکام ۲۹ درصد از بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند، سهم داشته باشند.
نبرد مدیاتک و کوالکام بر سر سهم بازار تراشه های هوشمند
شرکت مدیاتک در سال ۲۰۲۱ با افزایش حاشیه سود عملیاتی برای چهارمین سال متوالی، به رکورد درآمد ۱۷.۶ میلیارد دلاری دست یافت که ناشی از سرمایه گذاری در حوزه ۵ G، Wi-Fi ۶ و فناوری کم مصرف است.

به گزارش گیزموچینا، همچنین گفته می‌شود شرکت مدیاتک برنامه‌های بزرگی برای سال ۲۰۲۲ دارد. انتظار می‌رود نیروی محرکه این امر تراشه Dimensity ۹۰۰۰ باشد. تراشه Dimensity ۹۰۰۰ مشتریانی مانند OPPO، vivo و Xiaomi دارد و انتظار می‌رود اولین مدل دارای این تراشه در ماه مارس عرضه شود.

انتظار می‌رود شرکت مدیاتک با سهم ۳۹ درصدی در سه ماهه اول ۲۰۲۲، پیشتاز بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند باشد و کوالکام را با رقم ۲۹ درصدی احتمالی، شکست دهد. این تراشه ساز تایوانی رشد درآمد بلندمدت خود را هدایت کرده است، اما بیشتر آن‌ها همچنان توسط گوشی‌های هوشمند هدایت می‌شوند.

البته کوالکام چندین ترفند در آستین خود دارد و قبلاً در بخش‌های خودرو، اینترنت اشیا و RF (فرکانس رادیویی) ورود کرده و به دنبال سهم بیشتری از بازار تراشه‌ها است.

سهم بازار تراشه های هوشمند

در حال حاضر، شرکت مدیاتک بر واقعیت توسعه یافته (XR) تمرکز کرده است و سرمایه‌گذاری‌هایش عمدتاً در فناوری هسته‌ای انجام شده است، اما شامل مودم ۵G با تأخیر کم، پشتیبانی mmWave، ۶G و ... نیز می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: