کد خبر: ۳۷۲۴۸۳
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
0
توقف صادرات روسیه و اوکراین قیمت گندم فروش آتی را ۷۵ دلار در یک روز افزایش داد، کشتی‌های تجاری به بندر «دریای سیاه» محل بارگیری کالا نزدیک نمی‌شوند.
افزایش قیمت گندم با توقف صادرات روسیه و اوکراین
امروز در بازار‌های جهانی قیمت محصولات اساسی رکورد‌های عجیب و غریبی زدند و گندم تنها در یک روز ۷۵ دلار افزایش قیمت داشت که بیشترین میزان در ۱۴ سال گذشته به حساب می‌آید و قرارداد‌های تحویل در ماه می ۲۰۲۲ به ۱۱۳۴ دلار در هر بوشل رسید.

قیمت سایر محصولات اساسی نظیر خوراک دام هم رشد داشت به طوری که ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود ۵ دلار افزایش قیمت داشت. گیاه روغنی از کانولا گرفته تا سویا هم بین ۴ تا ۱۸ دلار رشد قیمت داشتند.

خبرگزاری راشاتودی نوشت: قیمت گندم امروز به بیشترین میزان ۱۴ سال گذشته رسید و درگام بعدی می‌تواند نوبت به محصولات غذایی برسد.

ترس و نگرانی از کمبود گندم در بزرگترین تولید کنندگان گندم و غلات جهان یعنی روسیه و اوکراین که درگیر جنگ هستند باعث بالا رفتن قیمت در بازار‌های جهانی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت آتی گندم با رشد ۷.۶۲ درصد ۶۷.۵ دلار در هر بوشل افزایش قیمت داشت که بیشترین قیمت از سال ۲۰۰۸ تاکنون است.

با وجود تلاش برای از سرگیری مذاکرات بین دو کشور، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و کشتی‌های تجاری به بندر «دریای سیاه» که هر دو کشور برای صادرات محصولات خود استفاده می‌کنند، نزدیک نمی‌شوند.

روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است و بیش از ۱۸ درصد از صادرات بین المللی را به خود اختصاص داده است. این دو کشور همراه با اوکراین، که صادرات غلات را متوقف کرده حدود ۳۰ درصد از ذخایر جهانی گندم را تامین می‌کنند. این بحران قیمت مواد غذایی را در سراسر جهان به بالاترین حد خود تهدید می‌کند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: