کد خبر: ۳۷۴۱۵۷
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
0

فارکس بزرگترین بازار مالی در دنیا می باشد. بسیاری از افراد دنیا در این بازار مالی اقدام به خرید و فروش و انجام معاملات می کنند. این بازار پتانسیل های فوق العاده ای در انجام معاملات بزرگ و گسترده دارد. این بازار مالی مانند سایر بازار های مالی بزرگ زندگی اقتصادی چند میلیون انسان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این بازار مالی خود را یک کارگزاری معرفی خواهد کرد. به این صورت که خود را واسطه معاملات تجاری افراد و شرکت های بزرگ آمریکا و دنیا معرفی خواهد کرد. در ادامه این مقاله با این بازار مالی مهم بیشتر آشنا خواهیم شد.

موارد مورد معامله در بازار فارکس

فارکس چیست

موارد مورد معامله در بازار فارکس

قبل از پرداختن به ویژگی های بازار فارکس لازم است تا موارد مورد معامله در این بازار را مورد بررسی قرار دهیم. سالیان سال است که بازار بورس در دنیا به وجود آمده است. پس از به وجود آمدن این بازار مالی بازار هایی چون فارکس و CFT به وجود آمدند. در این بازار مالی انواع سهام آمریکا، تمامی جفت ارز ها، ارز های دیجیتال، نفت و طلا، شاخص های بورس و دارایی های بیشمار دیگری مورد معامله قرار خواهند گرفت.

خواندن مقاله : تفاوت های بازار سهام با بازار فارکس

امنیت بازار مالی فارکس

بازار مالی فارکس بازاری پر نوسان است اما در عین حال بستری امن برای انجام معاملات تجاری است. حرکات غیر قابل تصور در مورد جفت ارز ها در این بازار کمتر اتفاق می افتد از این رو می توان این بازار را امن تصور نمود.

می توان گفت در این بازار مالی ارزی وجود ندارد که یک شبه از بین برود و سرمایه گذاران این ارز به نابودی کشیده شوند. پس از این منظر می توان این بازار را امن توصیف کرد. افراد زمانی که در بازار فارکس قصد مبادله و تبدیل ارز را دارند دارایی ارزی خود را با ارز دیگر مقایسه می کند. به این صورت که اگر ارز کشور آمریکا را قوی تر از پوند انگلیس بداند در این صورت جفت ارز دلار که پوند انگلیس است را می فروشد.

ارز جفت همان ارز پایه و ارز های متقابل است. مثلا ارز دلار یک و ارز قابل مقایسه که پوند باشد ارز متقابل محسوب می شود. اما نحوه خرید و فروش جفت ارز ها به چه صورت است؟ در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

شیوه معامله جفت ارز ها در بازار مالی

فارکس چیست

شیوه معامله جفت ارز ها در بازار مالی

در مثال فوق ممکن است نظر سرمایه گذار در مورد ارز پوند مثبت باشد و اقتصاد انگلیس را قوی بداند. در این صورت ممکن است که برابری پوند به دلار را در بازار فارکس خریداری نماید. چنانچه پوند در حال رشد باشد سرمایه گذار سود زیادی را به دست خواهد آورد.

اگر دلار در حال نزول باشد و اقتصاد آمریکا ضعیف شده باشد برابری هر پوند نسبت به دلار آمریکا افزایش می یابد. در بازار مالی فارکس، سرمایه گذاران به معامله ارز هایی می پردازند که سود زیادی برای آنها داشته باشد.

گاهی ارز ها در برابر ارز های دیگری به فروش می رسند. در حالت کلی خرید و فروش و شیوه معامله در این بازار مالی به این صورت است. انواع جفت ارز ها در این بازار وجود دارند که معامله کنندگان آ« را مورد معامله قرار می دهند. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع جفت ارز ها در بازار فارکس

همانطور که گفته شد انواع جفت ارز ها در بازار فارکس وجود دارد که برخی از آنها دارای محبوبیت و شهرت زیادی هستند. جفت ارز دلار و پوند دارای محبوبیت زیادی است. جفت ارز های بسیاری در این بازار وجود دارد که ممکن است برای معامله گران مهم و یا غیر مهم باشد.

در کل جفت ارز ها در بازار فارکس به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اصلی، کراس و نوظهور از انواع جفت ارز ها می باشند که هر یک از آن ها خود نیز دارای زیر مجموعه هایی از ارز های زیادی هستند. تمامی آن ها ارزش هایی برابر با دلار آمریکا دارند. در واقع به این جفت ارزی جفت اصلی گفته می شود. قوی ترین جفت اصلی در جهان دلار آمریکا می باشد. دلار آمریکا پایه بسیاری از مبادلات ارزی دنیا می باشد.

دومین جفت ارزی مهم دنیا، ین ژاپن می باشد که یک طرف جفت دلار آمریکا قرار دارد. ین ژاپن یکی از مهم ترین ارز آسیایی است زیرا ژاپن یکی از بزرگترین اقتصاد های دنیا و آسیا می باشد. سومین جفت مهم فارکس جفت پوند نسبت به دلار آمریکا می باشد. دلار استرالیا به دلار آمریکا، دلار آمریکا به دلار کانادا چهارمین و پنجمین جفت ارز مهم این بازار مالی می باشد.

مشاهده انواع هم بستگی جفت ارز ها

اسپرد چیست؟

اسپرد چیست؟

فارکس چیست

اسپرد یکی از مفاهیم بازار مالی جهانی و فارکس می باشد. اسپرد در موقعیت مالی و معامله گران در بازار فارکس و سایر بازار های دیگر مالی تاثیر زیادی دارد. این مفهوم به اختلاف دو عدد مربوط به قیمت فروش و خرید است که بر روی تابلو های صرافی مشخص خواهد شد.

چنانچه قصد معامله جفت ارز را در بازار فارکس داشته باشید لازم است با مفهوم اسپرد آشنا شود. در این بازار های مالی دو قیمت یعنی قیمت خرید و فروش وجود دارد. اختلاف عددی بین قیمت خرید و فروش را عدد یا همان اسپرد می باشد.

عوامل مهم بر اسپرد و انواع اسپرد

حجم بازار و نقدینگی، نوسانات موجود در بازار، اعتبار متعلق به دارایی معامله شونده از عوامل مهم بر اسپرد در بازار های مالی فارکس می باشند. اسپرد در بازار های جهانی به دو صورت می باشد. درصدی از قیمت و یا با یک عدد مشخص از انواع اسپرد می باشند. به طور مثال؛ اسپرد در جفت ارز یورو دلار برابر 20 سنت با اسپرد در بیت کوین برابر با 0.5 درصد دارای تفاوت زیادی با یکدیگر نخواهد داشت.

سخن آخر

فارکس یکی از بازار های مالی مهم در دنیا می باشد که دارایی های بسیاری از  در این بازار مالی مهم مورد معامله قرار خواهد گرفت. این بازار مالی به عنوان یک کارگزار مهم در انجام معاملات بین افراد ایفای نقش می کند. این بازار مالی مانند بازار مالی فیوچر و اکثر بازار های مالی دیگر در ادامه اهداف بازار بورس به وجود آمدند. این بازار مالی واسطه سرمایه گذاری بین شرکت های مالی آمریکا و سایر سرمایه گذاران می باشد.

فارکس چیست

برچسب ها: معامله ، بازار ، مالی ، ارز ، اعتبار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: