May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۸۵۰
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
0
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها حداکثر ۱۰ روز زمان دارند تا زمین‌های تعیین تکلیف شده و پروژه‌های آغاز شده نهضت ملی مسکن را در سامانه ثمن وارد کنند.
اقدام ویژه وزیر راه برای ثبت اراضی نهضت مسکن
رستم قاسمی دیروز ۲۸ فروردین در نشست مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها که در خصوص روند تکمیل واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از موضوعات مهم دولت سیزدهم است که در اجرای آن تعیین تکلیف زمین‌ها برای اجرای طرح حائز اهمیت است و مدیران کل راه و شهرسازی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده و همچنین ساخت واحد‌های مسکونی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حائز اهمیت است و افزود: متقاضیان مسکن بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند که ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط شناخته شدند و از طریق ستاد به کارتابل استان‌ها معرفی شدند تا پالایش نهایی شوند.

قاسمی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت: استان‌ها در پالایش‌ها نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا کمترین سخت‌گیری را برای متقاضیان مسکن داشته باشند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه از ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ۸۰۰ هزار واحد روستایی و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است، اعلام کرد: مدیران کل راه و شهرسازی حداکثر ۱۰ روز زمان دارند تا زمین‌های تعیین تکلیف شده و پروژه‌های آغاز شده را در سامانه وارد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید رئیس‌جمهوری و مکاتبه خود با استانداران اشاره کرد و افزود: در تاکید رئیس‌جمهوری، سایر دستگاه‌ها مکلف هستند تا اراضی مازاد خود را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند.

قاسمی تاکید کرد: صندوق ملی مسکن امکانی است که باید از آن بهره‌مندی لازم انجام بگیرد. زیرا تمامی سود اقساط برگشتی مسکن مهر و سایر اعتبارات بخش مسکن به این صندوق واریز می‌شود که می‌تواند در تولید مسکن مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه بشود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: