کمیسیون اجتماعی پس از تایید مشکلات دست رد به سینه بازنشستگان زد
کد خبر: ۴۱۲۹۲۰
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
0
نماینده بازنشستگان ار مراجعه اعضای کانون عالی به کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم خبر داد و گفت: نمایندگان پس از شنیدن مشکلات و تایید آنها، اعلام کردند کاری از ما بر نمی آید با دولت توافق کنید.

بی توجهی مجلس یازدهم به قانون گریزی دولت

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان از جلسات مستمر، اما بی خاصیتی که با مسوولان برای تعیین حقوق بازنشستگان برگزار می‌شود، انتقاد کرد و گفت: گوش شنوایی برای احقاق حق و مطالبات بازنشستگان وجود ندارد.


پرویز احمدی پنجکی با ابراز تاسف از اینکه بازنشستگان در بدترین شرایط معیشتی زندگی می‌کنند و دلسوزی ندارند گفت: متاسفانه شرایط معیشتی و اقتصادی به اندازه‌ای بد شده که از مرز تحمل گذشته است.
وی با تاکید بر اینکه دولت در کنترل تورم ناتوان است گفت: از یک سو دولت توان کنترل بازار آشفته را ندارد و از سوی دیگر دستمزد را فریز کرده که این رفتار دوگانه بحران جدی برای زندگی کارگران و بازنشستگان رقم زده است.


نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با اشاره به اینکه تکلیف افزایش حقوق کارگران در جلسه شورای عالی کار روشن شده، اما هنوز افزایش حقوق بازنشستگان مشخص نیست گفت: ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باید ملاک افزایش حقوق بازنشستگان قرار گیرد و انتظار داریم ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به صورت جامع و کامل اجرا شود، اما تنها چیزی که تصمیم گیران به آن اعتقاد ندارند، اجرای قانون است.


وی با تاکید بر اینکه چیزی کمتر یا بیشتر از تامین هزینه‌های زندگی نمی‌خواهیم گفت: تورم واقعی بالای ۶۰ درصد است، اما آقایان ادعا می‌کنند تورم را پایین آورده و به ۴۴ درصد رسانده اند. اگر همین عدد غیر واقعی را بپذیریم، چگونه می‌توان با این حقوق‌های ناچیز که نتیجه فاصله دستمزد با تورم است، زندگی کرد.


احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه بازنشستگان به هیچ عنوان زیاده‌خواهی ندارند گفت: خودرو، مسکن، دلار و سکه نمی‌خواهیم و آنقدر هم حقوق نمی‌گیریم که بتوانیم این‌ها را بخریم، اما نان و پنیر که باید سر سفره‌هایمان باشد که بخوریم تا نمیریم. اما آقایان حساب کنند و ببینند با این حقوقی که تعیین کرده اند، حتی نمی‌توانیم نان و پنیر بخوریم.

 

بیشتر بخوانید:


وی با اعلام اینکه بسیاری از کالا‌های اساسی و ملزومات زندگی از سفره بازنشستگان پر کشیده گفت: یک خانواده بازنشسته در ماه یک کیلو گوشت هم نمی‌تواند بخرند، این چه وضعیت مملکت داری است.


رییس کانون کارگران بازنشسته شمیرانات با تاکید بر اینکه گوشت کیلویی یک میلیون تومان از در خانه بازنشسته وارد نمی‌شود گفت: مرغ کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم نمی‌خواهیم، اما بفرمایید به کدام بازار برویم، چه بخریم و چه بخوریم.


وی خطاب به وزیر کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای هیات دولت که در مورد حقوق و دستمزد تصمیم می‌گیرند گفت: شما که در مورد حقوق بازنشستگان تصمیم می‌گیرید و زندگی کارگران و بازنشستگان را به چالش می‌کشید، حقوق یک بازنشسته را به شما می‌دهیم، یک ریال هم نمی‌گیریم، اما فقط کالا‌های اساسی سبد معیشت در حوزه درمان و خوراک را برای بازنشستگان تهیه کنید و تمام حقوقشان را بردارید.


احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه برای افزایش حقوق بازنشستگان فقط اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را می‌خواهیم گفت: اگر به ماده ۹۶ احترام نمی‌گذارید، همان اعداد و مزایایی که برای کارگران شاغل تصویب کردید، به بازنشستگان بدهید.


وی با ابراز تاسف از اینکه هیچ درکی از زندگی کارگران و بازنشستگان در بین مسوولان وجود ندارد گفت: چرا برای کارگران شاغل بن یک میلیون و چهارصد هزار تومانی و حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی تصویب می‌کنید، اما برای بازنشستگان در نظر نمی‌گیرید.


عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان با طرح این پرسش که چه تفاوتی بین کارگران شاغل و بازنشسته وجود دارد گفت: در حالی که هزینه زندگی بازنشستگان چندین برابر کارگران شاغل است، چرا در حق بازنشستگان کم لطفی می‌شود.


وی از جلسه کانون عالی بازنشستگان با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به سراغ نمایندگان مردم در مجلس یازدهم رفتیم و دردهایمان را برایشان توضیح دادیم، اما پس از آنکه حرف‌ها و انتقادهایمان را شنیدند و تمام آن‌ها را تایید کردند، پاسخ دادند بروید و با دولت توافق کنید، کاری از دست ما بر نمی‌آید.


احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه به راستی این چه مجلس بی‌خاصیتی است که نمی‌تواند دولت را وادار به اطاعت از قانون کند گفت: مگر مجلس شورای اسلامی قانونگذار نیست و نباید بر اجرای قانون نظارت کند، مگر ماده ۹۶ در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل نشده، مگر دولت در اجرای ماده ۹۶ کم کاری نمی‌کند، چرا نمایندگان باید به صراحت بگویند کاری از دست ما برنمی آید.


وی با تاکید بر اینکه قانون فصل الخطاب است و باید هم باشد گفت: ما از وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و هیات دولت می‌خواهیم ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را به صورت کامل اجرا کند و عددی را تصویب کند که پاسخگوی هزینه‌های زندگی باشد.


نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: هدف بازنشستگان از مراجعه به مجلس شورای اسلامی، اعمال نظارت و جلوگیری از قانون گریزی دولت است، اما نمایندگان مجلس می‌گویند کاری از دست ما بر نمی‌آید! براستی این دیگر چه مجلسی است.


وی خطاب به نمایندگان مجلس و دولتمردان گفت: اگر من بازنشسته با خودرو از چراغ قرمز عبور کنم، کاری ندارند که چقدر حقوق می‌گیرم یا چه مقام و جایگاهی دارم، به دلیل اجرا نکردن قانون، اشد جریمه و مجازات را تعیین می‌کنند، چرا دولت با نور بالا از چراغ قرمز تعیین دستمزد و حقوق عبور می‌کند و حقوق مصوب هیچ مبنای قانونی ندارد، اما هیچکس کاری به کار او ندارد.


احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه کانون‌های بازنشستگی از جمله کانون عالی متهم به سکوت و تبانی شده‌اند گفت: بازنشستگان حق دارند که از کانون‌ها مطالبه کنند و ما باید پیگیر خواسته‌های آنان باشیم، اما چه کنیم که هرچه فریاد می‌زنیم و اعتراض می‌کنیم، گوش شنوایی نیست و به خواسته‌های قانونی کارگران و بازنشستگان توجه نمی‌شود.


وی با اعلام اینکه بازنشستگان در مراجعه به کانون‌ها، از بدبختی‌های خود می‌گویند و اشکشان در می‌آید گفت: بازنشسته به کانون می‌آید، روی زمین می‌نشیند و فریاد می‌زند که برای تظلم خواهی آمده است. بازنشسته جیب‌هایش را بیرون می‌آورد، کارت بانکی‌اش را جلوی ما می‌اندازد و می‌گوید حتی کرایه ماشین برای برگشت به خانه را ندارد، این چه وضعیتی است که در این مملکت برای زندگی بازنشستگان درست کرده‌اند؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: