رصد بازار کالا‌های اساسی؛
کد خبر: ۳۷۵۰۴۰
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
0
یک فعال اقتصادی می‌گوید با وجود طرح‌های حمایتی در نظر گرفته شده برای تولیدات داخلی لوازم خانگی، بیشترین منفعت را از فضای ایجاد شده، دلال‌ها برده‌اند.
تاخت وتاز دلالان در بازار لوازم خانگی
بهنام شیری با بیان اینکه با همکاری گروه‌های جهادی و همراهی تولیدکنندگان کمپین طرح حمایتی جهاد کالا ایجاد شده است، گفت: در این حرکت جهادی واسطه‌ها حذف و محصولات لوازم خانگی با قیمت درب کارخانه در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

شیری اظهار کرد: در تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ایرانی و همچنین انتقاد ایشان به افزایش قیمت محصولاتی که واردات مشابه آن‌ها ممنوع است، این طرح اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز صنعت لوازم خانگی ایران منطبق با تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین شیوه‌ها و ماشین‌آلات روز فعالیت می‌کند و بسیاری از محصولات آن‌ها توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

شیری با بیان اینکه با این نگاه که توقف واردات آسیبی به بازار مصرف نمی‌زند، حمایت از تولیدکننده لوازم خانگی در دستور کار قرار گرفت، توضیح داد:، اما متاسفانه آنچه برای حمایت از تولید هدفگذاری شد در بیراهه دلالی و منفعت‌طلبی چرخه باطل توزیع به ضرر مصرف‌کننده منتهی شد.

مدیر اجرایی طرح حمایتی جهاد کالا ادامه داد: قیمت لوازم خانگی در حالی با رشد غیرمنطقی روبرو شد که تولیدکننده و واحد صنفی کمترین سود را به دست می‌آورند و مصرف‌کننده در حالی باید بهایی مضاعف پرداخت کند که برنده این جریان باطل، حلقه‌های مازاد دلالی هستند که در فاصله میان تولید تا مصرف و با داشتن نقش کاذب، موجب افزایش قیمت می‌شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بازار لوازم خانگی گرفتار منفعت‌طلبی دلالان است، تصریح‌کرد: در حالیکه بین تولیدکننده و مصرف کننده نهایت دو حلقه عمده و خرده فروش باید قرار داشته باشند، در حال حاضر دو تا سه حلقه مازاد در این بین قرار دارند که با افزایش قیمت بی دلیل سود زیادی تحصیل می‌کنند.

شیری توضیح‌داد: در این کمپین علاوه بر حذف واسطه‌ها و تعدیل قیمت، مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت تمایل از خدمات بانکی ویژه در قالب وام‌های ارزان قیمت استفاده کنند.

مدیر اجرایی طرح حمایتی جهاد کالا افزود: با حذف واسطه‌ها جریان نقدینگی سرعت بیشتری پیداکرده و با برگشت سریع نقدینگی، بنگاه‌های تولیدی رونق بیشتری پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رونق گرفتن بنگاه‌ها و تأمین نقدینگی به ایشان کمک می‌کند به طرح‌های توسعه‌ای بیشتر توجه کرده و برای توسعه تولید سرمایه‌گذاری کنند، مطرح‌کرد: یکی دیگر از اهداف این طرح کمک به حرکت تولیدکنندگان لوازم خانگی به سمت تولید دانش بنیان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: