April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۴۷۰
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
رسانه‌های بین‌المللی تایید کردند مقامات ترکیه با شروع سال جدید میلادی سخت‌گیری‌های زیادی را درخصوص پناهجویان اتخاذ کردند.
ممانعت ترکیه از ورود هزاران پناهجو به این کشور
به گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، مقامات ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون از ورود حدود ۶۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی به این کشور جلوگیری کرده اند و این کشور همچنان به دفاع از مرز‌های شرقی و جنوبی خود ادامه می‌دهد.

به استناد آمار رسمی، در سال گذشته از ورود ۴۵۱ هزار و ۹۶ مهاجر غیرقانونی به ترکیه جلوگیری به عمل آمده و از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا ۱۴ آوریل سال جاری هم از ورود ۱۲۷ هزار و ۲۵۶ مهاجر دیگر به این کشور ممانعت شده است. به این ترتیب شمار مهاجرانی که از سال ۲۰۲۱ تاکنون از ورود آن‌ها به ترکیه ممانعت به عمل آمده به بیش از ۵۷۸ هزار نفر بالغ میشوند. علاوه بر این تعداد ۱۹ هزار ۳۳۶ نفر سوری از سال ۲۰۱۶ به این سو به دلایل امنیتی از ترکیه اخراج شده و در مجموع بیش از ۳۲۰ هزار مهاجر خارجی از سال ۲۰۱۶ به این سو مجبور به ترک ترکیه شده اند.

بسیاری از کسانی که از ترکیه اخراج شده‌اند سوری بوده‌اند و اکثریت قریب به اتفاق مهاجران و پناهجویانی که از ورود آن‌ها به ترکیه ممانعت به عمل آمده افغان‌هایی هستند که طی یک سال گذشته و نیز قبل از تسلط طالبان بر افغانستان، تلاش کرده‌اند که خود را طریق ترکیه به اروپا برسانند.

احساسات ضد پناهجویان و مهاجران در طی دهه گذشته در میان بسیاری از مردم ترکیه شکل گرفته است، زیرا این کشور کانون اصلی سوری‌ها و سایرینی است که به اروپا قرار میکنند، اما نگرانی واقعی زمانی رخ میدهد که شهروندان موج‌های بزرگی از مهاجران غیرقانونی از افغانستان را شاهدند که در هنگام عبور از شهر‌ها واقع در شرق ترکیه تلاش می‌کنند که از سوی پلیس دستگیری نشوند.

از آن زمان، آنکارا تلاش‌ها برای تامین امنیت فیزیکی مرز‌های به ویژه مرز‌های شرقی این کشور با ایران و مرز‌های جنوبی با سوریه و عراق را شدت بخشیده است. به عنوان مثال، تاکنون دولت ترکیه در امتداد این مرز‌ها مسیر‌های گشت زنی، دکل‌های ارتباطی و صد‌ها کیلومتر خطوط روشنایی و انتقال انرژی ایجاد کرده است. ۱۹۱ کیلومتر دیوار امنیتی و جاده گشت مجهز به دوربین و حسگر‌های حرارتی در امتداد مرز با ایران ساخته شده است. یک دیوار امنیتی هم در حال حاضر ۸۷۳ کیلومتر از مرز سوریه با این کشور را پوشش می‌دهد.

در سپتامبر سال گذشته، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه گفت طی سه سال گذشته دولت این کشور از ورود یک میلیون و ۲۵۰ هزار مهاجر غیرقانونی به خاک ترکیه جلوگیری کرده است.
برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، پناهجو ، مهاجر ، اروپا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: