April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۷۷۲۵
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت با انتقاد از بی تفاوتی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک گفت: متاسفانه دولت سیزدهم، دفاتر پیشخوان را در رده‌های ۴ و۵ میبیند و در حالی که دفاتر پیشخوان نقش برجسته‌ای در تحقق دولت الکترونیک دارند، کمتر به این موضوع توجه می شود و دفاتر پیشخوان و توان فنی آن به عنوان دوره گذار دیده می شوند.
بی توجهی وزارت ارتباطات به تحقق دولت الکترونیک
علی فلاح حقیقی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان دولت نقش بسیار برجسته و تاثیرگذاری در تحقق دولت الکترونیک دارند گفت: سالهاست که شعار رسیدن به دولت الکترونیک را شاهدیم، اما تا کنون این شعار‌ها متناسب با شاخص های جهانی محقق نشده و با روند موجود از کشورهای دیگر فاصله معناداری پیدا کرده ایم.

وی با اعلام اینکه برای تحقق دولت الکترونیک باید از ظرفیت بخش خصوصی نهایت استفاده به عمل آید گفت: امروزه دفاتر پیشخوان دولت بهترین ظرفیت برای اجرایی کردن دولت الکترونیک هستند، اما با کمال تاسف مشاهده می‌کنیم که از این ظرفیت مهم و تاثیرگذار بدرستی و متناسب با زیرساختهای آن استفاده نشده است.
 
این دکترای کارآفرینی با گرایش فناوری با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان دولت علاوه بر تسلط و بهره گیری از اینترنت و فضای مجازی، به شبکه داخلی اختصاصی نیز متصل هستند گفت: در صورتی که برای اینترنت به هر دلیلی مشکلی پیش بیاید و امکان خدمات‌رسانی به وسیله اینترنت وجود نداشته باشد یا سرعت آن کاهش یابد، دفاتر پیشخوان دولت به استفاده از شبکه داخلی و اختصاصی خود، می‌توانند خدمات رسانی کنند که این امر منجر به حداقل شدن قطع ارتباط بین دستگاههای دولتی و مردم خواهد شد.
 
وی با اعلام اینکه تمامی دولت‌های گذشته وعده داده‌اند که دولت هوشمند را اجرایی می‌کنیم گفت: برای ایجاد دولت هوشمند باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود، اما دولت اصرار دارد تمامی کار‌ها را خودش انجام دهد که این تجربه عملا منجر به موفقیت نشده است. 
فلاح با اعلام اینکه برای ارائه توان دفاتر پیشخوان دولت و کمک به تحقق دولت الکترونیک، به محض تشکیل دولت سیزدهم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تماس گرفتیم و تقاضای وقت ملاقات با وزیر را کردیم گفت: متاسفانه با وجود آنکه بار‌ها به وزیر ارتباطات نامه نوشته و درخواست کردیم که به ما وقت حضوری بدهند تا ظرفیت‌های دفاتر پیشخوان دولت را تشریح کنیم و به یاری دولت سیزدهم بیاییم، اما تاکنون به هیچیک از تقاضا‌های کانون ترتیب اثر داده نشده است.
 
وی با اشاره به این که در سراسر کشور  دفاتر پیشخوان دولت وجود دارد گفت: حتی در بخش‌ها و روستا‌های دور افتاده و نقاط مرزی هم دفاتر پیشخوان دولت داریم که این ظرفیت می‌تواند بهترین ابزار برای تحقق دولت الکترونیک و دسترسی مردم به عنوان درگاه سوم  باشد.
 
دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت با انتقاد از شرایط موجود گفت: هرگز سیاست دستور دادن، نگاه تکلیفی و فرمان از بالا به پایین جواب نداده و دولت می‌بایست در کنار افراد و تشکل‌های تاثیرگذار قرار گیرد و از توان آن‌ها استفاده کند.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت می‌بایست سیاستگذار و ناظر خوبی باشد تا بتواند عملکرد بخش خصوصی را زیر ذره بین داشته باشد گفت: دولت شعار واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی و برون سپاری را بار‌ها مطرح کرده و مقام معظم رهبری نیز با ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ بر استفاده از توان بخش خصوصی تاکید کرده اند، اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است.
 
فلاح با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند هم مجری و هم ناظر باشد گفت: هرگاه که مشکلی رخ داده، بدلیل آن بوده که ناظر و مجری دولت بوده و به همین دلیل، چون دولت نمی‌تواند از ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های خود انتقاد کند، شاهد کمکاری و ضعف‌های بسیاری بوده ایم.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور فعالیت میکنند گفت: اگر دولت از این ظرفیت استفاده کند، مشکلات و چالش‌های بسیاری مرتفع می‌شود و شاهد کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک، کاهش تصادفات، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و سفر‌های بیهوده بین شهری و درون شهری خواهیم بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: