April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۹۲۴
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
مقام‌های دولت آمریکا اعلام کردند که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به ویروس کرونا مبتلا شد.
مشاور امنیت ملی بایدن کرونا گرفت
کاخ سفید در بیانیه‌ای خبر‌ها درباره ابتلای مشاور امنیت ملی کاخ سفید به ویروس کرونا را تایید کرد.

منابع رسانه‌ای غربی، از بیانیه کاخ سفید و توضیحات آن درباره ابتلای جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط مرتب بوده، اما آخرین باری که با بایدن ارتباط داشت اوایل هفته جاری (دوشنبه و سه شنبه) بود.

این مقام آمریکایی افزود، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بعد از آنکه تعدادی از افراد نزدیک به او به کرونا مبتلا شده بودند، از بایدن فاصله گرفت.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در توضیحی درباره وضعیت مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان «فاقد علائم است و ارتباط نزدیکی با رئیس جمهور نداشته است».

ابتلای جیک سالیوان به ویروس کرونا در شرایطی صورت گرفته که مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه هفته گذشته حین سخنرانی در یک اندیشکده سهواً به هزینه‌تراشی تحریم‌های روسیه برای آمریکا اذعان کرد.

سالیوان که برای سخنرانی به اندیشکده «مرکز امنیت آمریکایی جدید» رفته بود بدون اینکه متوجه روشن بودن میکروفن باشد به عواقب توقیف کشتی‌های تفریحی روسی اعتراف کرد و درباره این کشتی‌های تفریحی روسی توقیفی گفت: «می‌دانید احمقانه‌ترین چیز چیست؟ هنگامی که یکی از آن‌ها را توقیف می‌کنیم باید هزینه نگه‌داری آن‌ها را بپردازیم»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: