"فریبا نقیپور"، با تاکید براهمیت بیمههای آتش سوزی گفت: این بیمه نامه بدلیل عدم فرهنگ سازی مناسب جایگاه واقعی خود را در جامعه به دست نیاورده است و به همین دلیل سهم آن در صنعت بیمه حدود ۴ درصد است و امیداست که درراستای کاهش ریسک، حفظ سرمایههای ملی و ایجاد امنیت در جامعه تدبیری اندیشیده شود تا این رشته بیمهای به جایگاه اصلی خود در جامعه برسد.
وی، سهم رشته بیمه آتش سوزی در سبد پرتفوی
شرکت بیمه سامان را حدود چهار درصد اعلام کرد و افزود: عملکرد بیمه سامان در رشته بیمه آتش سوزی به گونهای بود که در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ از نظر تعدادی ۶۴ درصد و از نظر ریالی هم ۴۳ درصد رشد داشت.
مدیر بیمههای آتش سوزی شرکت بیمه سامان اظهارداشت که تمرکز شرکت متبوع وی بر فروش بیمه نامههای خرد است و از این نظر نسبت به سال گذشته ۳۲۷ درصد رشد در تعداد و ۱۴۰ درصد رشد از نظر ریالی در بیمه نامههای مسکونی کسب کرده است.
نقیپور اذعان داشت که ارائه مشاورههای تخصصی در هنگام خرید، ارزیابی دقیق ریسک، ارائه توصیههای ایمنی به منظور پیشگیری از بروز خسارتهای احتمالی وحفظ اموال بیمه گذاران و سرمایههای ملی در شرکت بیمه سامان منتج به ارائه یک بیمه نامه باکیفیت و مناسب نیاز مشتریان شده است.
وی، پرداخت سریع و بههنگام خسارت با جلب رضایت زیاندیدگان را از اولویتهای اصلی مدیریت بیمههای آتش سوزی شرکت بیمه سامان عنوان کرد.
مدیر بیمههای آتش سوزی شرکت بیمه سامان ارائه تخفیف ویژه به مشتریان وفادار از جمله دارندگان بیمه نامه عمر سامان، همراهی بیمه گذاران در طول مدت بیمه نامه با اقدامهایی از قبیل بازدیدهای ادواری برگزاری جلسات کارشناسی، اطلاع رسانی بصورت پیامکی یا نامه نگاری جهت یادآوری زمان تمدید بیمه نامه و دریافت حق بیمه بصورت اقساط را وجه تمایز خدمات شرکت بیمه سامان در رشته بیمه آتش سوزی دانست.
نقیپور، افزود:همچنین ارایه مشاورههای لازم در خصوص بروز رسانی سرمایه ها، توصیههای ایمنی با توجه به تغییرات ایجاد شده در محل مورد بیمه، معرفی محصولات جدید متناسب با نیاز بیمه گذاران، پاسخگویی کارشناسان این مدیریت، حضور به موقع در صحنه حادثه و انجام درخواستهای بیمه گذاران در اسرع وقت وجه تمایز خدمات این شرکت برای ایجاد جذابیت این محصول است.
وی، تاکید کرد: شرکت بیمه سامان برای بهبود خدمات رسانی با اعتماد به شبکه فروش و اعطای مجوزهای لازم به آنها اقدام به آموزش و توانمند سازی نمایندگان و همکاران شعب سراسر کشور درارائه مشاوره میکند ضمن آنکه بازدید اولیه و تسهیل در صدور بیمه نامه برای رضایت مندی مشتریان، تعامل با انجمن صنفی نمایندگان و دریافت انتقادات و پیشنهادات و بررسی دقیق آنها برای بهبود خدمت رسانی از دیگر اقدامات بیمه سامان است.
نقیپور بیان کرد: استراتژی شرکت بیمه سامان در بیمه آتش سوزی در درجه اول فروش بیمه نامههای خرد (مسکونی و غیرصنعتی) است وتمامی برنامه ریزیها و اقدامات این مدیریت نظیر تسهیل در فرآیند صدور، فروش آنلاین بیمه نامه، تسهیل در نحوه وصول حق بیمه و ارائه مشاوره در بستر آنلاین بر این پایه شکل گرفته است.
مدیر بیمههای آتش سوزی شرکت بیمه سامان عنوان کرد: در حال حاضر بیمه گذاران با مراجعه به تارنمای شرکت به آدرس پورتال بیمه سامان www.si۲۴.ir، خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی سامان میتوانند محصولات متنوع بیمههای آتش سوزی را با جزئیات دقیق مشاهده و بررسی کرده و متناسب با نیاز خود خریداری کنند.