کد خبر: ۳۸۱۵۵۳
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
وزیر امور خارجه هند تاکید کرد بندر چابهار ایران برای آینده اقتصادی سازمان همکاری شانگهای از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.
هند: «بندر چابهار» ایران از ارزش بالایی برخوردار است
سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند روز جمعه گفت که در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگ‌های (SCO) در تاشکند، خواستار توجه فوری به مشکلات امنیت غذایی و انرژی در جهان شد.

براساس گزارش اسپوتنیک او در توییتر خود نوشت: در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگ‌های در تاشکند شرکت کردم. تاکید کرد که جهان به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری ویروس کرونا و درگیری در اوکراین با بحران انرژی و غذا مواجه است. این باید فوراً رسیدگی شود.

به گفته وزیر امور خارجه هند بندر چابهار ایران که دهلی نو در توسعه آن مشارکت دارد، برای آینده اقتصادی سازمان همکاری شانگ‌های از اهمیت بالایی برخوردار است.

نشست شورای وزیران امور خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های روز جمعه در تاشکند برگزار شد. وزرا پیش نویس اعلامیه سمرقند سران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های و سایر اسنادی را که برای بررسی توسط رهبران کشور‌ها ارائه شده بود، به عنوان مبنایی اتخاذ کردند. در نتیجه نشست شورای وزیران، ۱۶ تصمیم امضا شد.

اعضای کنونی سازمان همکاری شانگ‌های که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد عبارتند از: هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان.

پیش بینی می‌شود در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های که در سمرقند برگزار می‌شود، مراحل پذیرش ایران تکمیل و وضعیت شریک گفتگو برای مصر، قطر و عربستان سعودی ارائه شود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: