April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اخوان از بلاتکلیفی افزایش حقوق بعد از ۵ ماه بشدت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۲۳۰۰
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
0
عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از اینکه ۵ ماه از ابتدای سال می‌گذرد، اما همچنان بازنشستگان از وضعیت حقوق خود خبر ندارند گفت: چرا دولت سیزدهم به نوعی مدیریت می‌کند که مردم در برابر مسئولان قرار بگیرند.
بازی دولت با معیشت و زندگی بازنشستگان
داوود اخوان در گفتگو با پول نیوز با انتقاد شدید از اینکه با گذشته پنج ماه از ابتدای سال، هنوز افزایش حقوق بازنشستگان بین دولت، مجلس و سازمان تامین اجتماعی پاسکاری می‌شود گفت: در کشوری که قانون دارد و قرار است قانون حرف اول و آخر را بزند، این همه بازی با قانون، برداشت‌های سلیقه‌ای و مشکل آفرینی برای معیشت و زندگی بازنشستگان جای سوال دارد.

وی با اعلام اینکه رفتار دولتمردان باعث شده تا مردم در برابر دولت و مجلس قرار بگیرند گفت: اگر افزایش حقوق را مطابق سال‌های قبل در همان ماه‌های اول سال می‌پذیرفتند و اعلام می‌کردند و بدین اندازه چالش آفرینی نمیشد، امروز این همه واکنش‌های سوال برانگیز را شاهد نبودیم.

عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به تجمع‌ها و اعتراض‌هایی که در سراسر کشور از سوی بازنشستگان در اعتراض به عملکرد دولت سیزدهم صورت گرفته گفت: هرگز فکر نکنیم که بازنشستگان پرخاشگر هستند یا به دنبال بحران آفرینی می‌گردند، بلکه خواسته بازنشستگان، اجرای صرف قانون و افزایش حقوق مطابق مصوبه شورای عالی کار و مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است.

وی با اعلام اینکه دولت با افزایش ۱۰ درصدی حقوق سایر سطوح بازنشستگان، بدعتی عجیب و سوال برانگیز را رقم زد گفت: در شرایطی که بازنشستگان در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها برای تامین حداقل‌ها با چالش جدی روبه‌رو هستند، معلوم نیست دولت چه اصراری بر توقیف حقوق‌ها دارد.

اخوان با اشاره به اظهاراتی که در خصوص بحران برای تامین اجتماعی پس از افزایش حقوق‌ها مطرح می‌شود گفت: قانون بیمه بر اساس دریافت حق بیمه و ارائه خدمات است، بنابراین فردی که حق بیمه بالاتری پرداخت کرده، باید حقوق بازنشستگی بالاتری بگیرد و این یک بحث علمی است که در قالب قانون بیمه تعریف می‌شود.
 

وی با اعلام اینکه دولت در نتیجه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان، با قانون بیمه پردازی، علم و عقل مخالفت کرده است گفت: هیچ کجای دنیا هیچ فرد و هیچ شخصیتی نمی‌پذیرد که دریافت حق بیمه بر اساس سقف باشد و پرداخت مستمری بسیار پایین تعریف و تعیین شود.

عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اعلام اینکه مردم در نتیجه افزایش قیمت‌ها و گرانی لجام‌گسیخته روحیه ندارند گفت: وقتی دولت نمی‌تواند بازار را کنترل کند، بهتر است با افزایش حقوق مناسب، راهکار جبران این همه بحران را برای مردم فراهم کند.

اخوان با اشاره به تورم ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصدی که ناشی از عملکرد غلط دولت سیزدهم بوده گفت: با وجود اقتصاد آشفته، مقاومت‌هایی که تا امروز دولت در افزایش حقوق بازنشستگان به خرج داده، باعث نارضایتی‌های گسترده و فشار‌های سوال‌برانگیز شده است که اگر به سرعت مدیریت نشود، باید شاهد اعتراض‌های گسترده و بیشتری باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: