ادیبان از رفع نیاز تمامی صنایع کشور خبرداد
کد خبر: ۳۸۷۲۳۰
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
مدیر فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو از تولید انواع ترانسفورماتور مورد نیاز صنایع کشور خبرداد و گفت: هیچ ترانسفورماتوری نیست که صنایع داخلی درخواست کنند و ایران ترانسفو از عده تولید آن در مناسب‌ترین زمان بر نیاید.

یکه تازی ایران ترانسفو در تولید ترانسفورماتور

مجید ادیبان در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه گروه صنعتی ایران ترانسفو به عنوان یک شرکت ملی و افتخار ملی، برندی کاملاً شناخته شده است گفت: ایران ترانسفو با بیش از ۵۵ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع ترانسفورماتور‌های پیشرفته، به عنوان شرکت دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ ارزیابی شد و همچنان به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته می‌شود.

وی از برتری بی، چون و چرای ایران ترانسفو خبر داد و گفت: محصولات ایران ترانسفو نیاز داخل کشور به انواع ترانسفورماتور را تامین میکنند و نیازی به کالای مشابه خارجی نداریم.

مدیر فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو با اعلام اینکه تولیدات شرکت در حوزه نیروگاه، شبکه انتقال، شبکه توزیع برق و صنایع مختلف از جمله فولاد سازی هاست گفت: به همین دلیل در نمایشگاه فولاد کیش حضور داریم، زیرا بخش قابل توجهی از جامعه مخاطب ما را حاضران در سمپوزیوم فولاد کیش تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز‌های ترانسفورماتور‌های صنایع مرتبط با گاز، نفت و پتروشیمی را نیز تامین می‌کنیم گفت: توانایی ایران ترانسفو در تولید به اندازه‌ای بالاست که هیچ ترانسفورماتوری در داخل کشور وجود ندارد که مورد نیاز صنایع و بخش‌های مختلف باشد، اما ایران ترانسفو نتواند آن را تولید کند.

ادیبان با تاکید بر اینکه نیاز داخل به ترانسفورماتور از هر نوع را می‌توانیم تولید و تامین کنیم گفت: در سال ۱۴۰۱ ترانسفورماتور قوس الکتریکی که به عنوان ترانسفورماتور‌های pdf شناخته می‌شود را برای مجتمع فولاد اسفراین تولید کرده ایم که در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده و اکنون حدود ۷ ماه است این ترانسفورماتور با موفقیت کار میکند و مشکلی ندارد.

 

بیشتر بخوانید:حضور گروه صنعتی ایران ترانسفو در بیست و چهارمین نمایشگاه فولاد کیش+فیلم



وی در مورد ترانسفورماتور‌های مورد نیاز صنعت فولاد گفت: تا به امروز بیش از ۳۰۰ دستگاه ترانسفورماتور در انواع مختلف توزیع و قدرت، تولید و تحویل شرکت‌های فولادی شده و هیچ مشکلی نداشته اند.

مدیر فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو با تاکید بر اینکه عملکرد شرکت به اندازه‌ای بالاست که نیاز صنعت فولاد سازی به ترانسفورماتور به انواع خارجی به طور کامل رفع شده و نیازی به واردات مشابه خارجی نداریم گفت: آخرین ترانسفورماتوری که تولید کردیم و تحویل دادیم، در ابتدای آبان ماه سال جاری بود که ترانسفورماتور ۲۵۰ مگا ولت آمپر بوده که به شرکت فولاد گسترش شهریار در بناب تحویل شده است.

وی در پاسخ به اینکه تولیدات صددرصد داخلی است یا بخشی از قطعات باید از خارج وارد شود گفت: در مورد مواد اولیه‌ای که برای تولید ترانسفورماتور نیاز داریم، خوشبختانه گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است. بخشی از مواد اولیه و قطعات در داخل شرکت‌های زیرمجموعه ایران ترانسفو و شرکت‌های اقماری تولید شده که این شرکت‌ها به بومی سازی صددرصدی ورود کرده‌اند و اقلام مورد نیاز ترانسفورماتور‌ها را داخلی سازی می‌کنیم.

ادیبان از پروژه‌های مشترک ایران ترانسفو با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بخشی از قطعات مورد نیاز نیز برای شرکت‌های دانش بنیان داخلی تعریف شده و کار‌ها پیش می‌رود.

مدیر فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو افزود: برای تامین اقلام دیگر ترانسفورماتور مانند ورق هسته ترانسفورماتور که کالای وارداتی است، با شرکت‌هایی دانش بنیان داخلی وارد مذاکره شده و امیدواریم به زودی این پروژه‌ها به بهره برداری برسد تا نیاز به خارج به حداقل ممکن کاهش یابد و بتوانیم تمام مواد اولیه مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنیم.

وی در مورد تولید نیاز داخلی گفت: با تولید و تحویل ترانسفورماتور اسفراین، خودکفایی کامل در زمینه تولید ترانسفورماتور ایجاد شده و امروز هیچ ترانسفورماتوری وجود ندارد که مورد نیاز صنایع داخل کشور باشد و ایران ترانسفو از عهده تولید آن برنیاید.

ادیبان در مورد بحث اشتغال زایی در ایران ترانسفو گفت: همه ساله از طریق برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی اقدام به جذب نیرو‌های جدید، فعال با انگیزه و دارای تجارب دانشگاهی و تئوری کرده‌ایم که به محض آنکه برگزیدگان وارد شرکت می‌شوند، آموزش‌های عملی را نیز می‌بینند و به سرعت وارد حوزه کار می‌شوند.

وی درمورد چشم انداز آینده تولید گفت: با برنامه ریزی که در زمینه تولید صورت گرفته، تولید تا اوایل تابستان سال آینده کامل می‌شود و ۶ ماهه دوم نسبت به ۶ ماهه اول سال جاری بهتر و درخشان‌تر خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: