April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۳۳۷
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
0
کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش‌ها در نواحی جنوبی کشور صادر شده است.

صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش‌ها

خانم کبری رفیعی گفت: طی سه روز آینده هشدار سطح نارنجی برای بارش رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، برای استان‌های جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، غرب هرمزگان، شمال خراسان رضوی، مازندران و تهران هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

او می‌گوید: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از جمله مخاطرات این بارش‌ها است.

رفیعی گفت: توصیه می‌شود اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: