فردین آقابزرگی در گفتگوی اختصاصی با"پول نیوز" درباره سهم دانش نوین ارتباطات، اطلاعات و تکنولوژی در توسعه زیرساختها گفت: باتوجهبه بهکارگیری سامانههای هوشمند، هوش مصنوعی و استفاده از اپلیکیشنها توسعه زیرساختهای مالی، بانکی و حتی عمرانی میتواند رشد فزایندهای داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی موجود در ایران و جهان باید بازنگری و بررسی همهجانبه شود، افزود: وجه تمایز یک شرکت اقتصادی با یک شرکت دیگر را میتوان بر اساس سهم بهکارگیری این شرکتها در استفاده از دانش آیتی و تکنولوژی جدید اطلاعاتی دانست که بر اساس آن حتی میتوان شیوه خدماترسانی و ارائه خدمات شرکتها را هم سنجید.
مدیرعامل سبدگردانی نیکان در ادامه اظهار داشت: شرکتها با استفاده از اپلیکیشنها و سامانههای هوشمند میتوانند خدمات خود را بهصورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی ارائه دهند که قطعاً در کاهش تردد و امکان حضور فیزیکی مؤثر خواهد بود.
آقابزرگی باتوجهبه الزام حضور فیزیکی افراد و اشخاص در سازمانهای سنتی تصریح کرد: این الزام موجب ازدسترفتن زمان و وقت مشتریان و افرادی خواهد شد که با این شرکتها سروکار دارند در نتیجه بهکارگیری دانش فنی و بهروز، در تسهیل ارتباط، ارائه آسانتر خدمات به مشتریان و افزایش سرعت خدمات نقش مهمی دارد.
وی با تأکید بهکارگیری زیرساختهای نوین ارتباطی در شرکتها و فعالیتهای اقتصادی افزود: شرکتهای پیشرو اقتصادی در استفاده از زیرساختهای نوین اطلاعات و ارتباطاتی در بخشهای تجارت، بازرگانی و حتی حملونقل گامهای اساسی برداشتهاند و فعالیتهای اقتصادی خود را مبتنی بر دانش اطلاعاتی جدید سروسامان دادهاند.
بیشتر بخوانید: بازار سرمایه برای «چای دبش» تامین مالی نکرده است
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سامانه خریدوفروش کالا و محصولات آمازون در امریکا گفت: این شرکت با ایجاد بازار شبکهای و زنجیرهای برای محصولات خود توانسته است زمان را کوتاه و فاصلهها را میان دو شهر، ایالت و حتی کشورها کوتاه کند.
آقابزرگی در ادامه افزود: شرکت آمازون با توسعه زیرساختهای خود بهگونهای برای سامانه خود برنامهریزی کرده که مشتری از زمانی که تصمیم به خرید یک محصول میگیرد بهترین گزینه را به لحاظ قیمت و زمان انتخاب کند و پس از انتخاب نهایی، کالا و محصول را تا زمان تحویل به مشتری رصد و پایش کند.
وی به سامانه املاک و مستغلات درایران اشاره کرد و اظهار داشت: بنگاههای املاک تا پیشازاین بهصورت تصادفی مشتریان خود را پیدا میکردند؛ اما اکنون با ایجاد بانک اطلاعاتی مسکن و دیتای مرکزی بهراحتی میتوانند مشتریان خود را بیابند و خدمات خود را با استفاده از زیرساخت اطلاعاتی مسکن به فعالان حوزه مسکن ارائه و حتی سهم بازار خود را توسعه دهند.