پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آرشیو
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
4 صفحه

اخبار روز: گونه های خطرناک تر کرونا در راهند؟

به اذعان کارشناسان مادامی‌که با سرعت بالا و در حجمی بزرگ‌تر از چیزی که شاهدش هستیم، واکسیناسیون صورت نگیرد و زنجیره انتقال ویروس دچار خدشه و قطع نشود، ظهور سویه‌های جدید و جهش‌های به‌مراتب خطرناک‌تر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و این اساسا ذات ویروس‌هاست.

اخبار روز: چرا گروهی از واکسینه‌ شده‌ها باز هم جان باختند؟

کارشناسان به مردم توصیه می کنند، منتظر واکسن‌ با برند خاصی نمانند، نسبت به اثربخشی واکسن‌ها تردید نداشته باشند، هیچ کس ادعای صفر شدن مرگ و ابتلا پس از تزریق واکسن نکرده، میزان مرگ پس از دوز دوم پایین آمده است و اگر مرگ بعد از دوز دوم گزارش شده، الزاما به واکسن ارتباطی ندارد و به دلیل بیماری زمینه‌ای بوده یا می‌تواند به دلیل ابتلای افراد حین تزریق واکسن باشد.

اخبار روز: کرونا دلتا، همبازی خطرناک کودکان

انتقال و درگیری کرونای دلتا نسبت به سایر واریانت ها بالاتر بوده و در شرایط کنونی کودکان بیشتر به این نوع ویروس مبتلا می‌شوند پس باید در انجام شیوه نامه های بهداشتی توسط خانواده ها سخت گیری بیشتری شود.

اخبار روز: واکسن‌ هراسی دقیقه آخری وزارت بهداشت

از ۲٫۷۴۹٫۳۵۶ نفر جمعیت، ۱۶۷۸۴ نفر دو هفته بعد از دریافت دز دوم واکسن ناشی از کرونا بستری شده‌اند و نسبت افراد بستری شده با تزریق دو دز واکسن به کل افراد واکسینه‌شده بوده و از هر یک 0.0061 میلیون نفر واکسینه‌شده ۶۱۰۴ نفر بستری شده‌اند؛ درواقع از هر صد نفر واکسینه‌شده کامل 0.6 نفر (کمتر از یک نفر) بستری شده است.

اخبار روز: داروی موثر در درمان کرونا + جزئیات

نتایج این مطالعه نشان داد که دگزامتازون خطر مرگ را در بیماران کرونایی تحت دستگاه تنفسی ونتیلاتور بیش از یک سوم کاهش می‌دهد. همچنین این خطر را در بین بیمارانی که از اکسیژن اضافی استفاده کرده بودند، بیش از یک پنجم کاهش داد.
با بیمه‌ها