رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری گفت: نیازهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تا ۱۴۰۴ به واسطه شرکتهای دانش بنیان رفع میشود.
زمانی که اهمیت نوآوری در هر صنعتی مطرح میشود، کسی ضرورت وجودش را انکار نمیکند و هر نوع ترکیبی از فعالیتهای مختلف با فناوری که باعثِ بهبود عملکردهای موجود شود و قلمروی امور انجامشدنی را وسعت ببخشد، به نوعی «نوآوری» محسوب میشود.
گروه بازرگانی گردشگری دانا از توسعه فعالیت در زمینه واردات کالاهای اساسی و آمادگی برای تامین مواد اولیه و تجهیزات شرکتهای فولادی کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
دبیر کمیته راهبری و ساماندهی استفاده از ظرفیتهای نخبگی و دانشبنیانی گروه صنعتی ایرانخودرو، با بیان اینکه صنعت خودرو برای رشد به برنامههای نوآورانه نیاز دارد، گفت: ایجاد مراکز نوآوری در سطح گروه صنعتی ایرانخودرو به منظور بهرهمندی از ظرفیتهای نخبگان و شرکت های دانش بنیان کشور دنبال میشود.
شاید این روزها کلمه استارت آپ را در حوزههای گوناگونی شنیده باشید. کسب و کارهایی که معمولا حول یک ایده نو شکل گرفته اند. بسیاری از کمپانیهای بزرگ مثل نوکیا، سامسونگ، اپل و… روزگاری یک استارت آپ بودند.
مدیرعامل استارتاپ «راسپینا نت پارس» اعلام کرد که در جریان تست نفوذ امنیتی یک سازمان، در نرمافزار «تیمپس» یک آسیبپذیری پیدا کردهاند.
فلاح تفتی گفت: تا وقتی بیمه مرکزی به فکر استارت آپهای بیمهای نباشد، شرکتهای بیمه هم آنها را به رسمیت نمیشناسند و با آنها همکاری نمیکنند؛ همین موضوع باعث تغییر نکردن ضریب نفوذ بیمه در کشور میشود.
استارت آپ یا Startup، نهادی انسانی است که بهمنظور خلق محصول، خدمت یا ارزشی نو ایجاد شده است.
تقریبا همه میدانند که چطور غولهای فناوری آمریکا پولهای هنگفتی را به جیب میزنند.
ورود به بازار بینالملل میتواند یکی از اهداف استارتاپها باشد. اساسا این اقدام نیاز به برنامهریزی، شناخت و مقدماتی دارد که بدون رعایت این نکات ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود.
شرکت های نوپا یا استارتاپ ها که در ایران اصطلاحاً به نوپای ناب هم ترجمه شده اند، به تازگی و در نتیجه کارآفرینی خیلی خاص ایجاد شده اند و بحث داغ امروز جامعه هستند.
اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر حول این زمینهها شکل گرفتهاند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره میشود که استارت آپ باید در حوزه فن آوریهای نوین فعال باشد.
متخصص فناوریهای نوین رسانهای بیان کرد: عدم توسعه پذیری و تاثیر پذیری سریعتر با بازار جدید را میتوان به عنوان یکی دیگر از دلایل از بین رفتن استارت آپها شمرد.
شرایط کرونا ما را به یک عالم دیگر برد و به ما ثابت کرد که چه جیزهایی ارزش دارند و چه چیزهایی بی ارزش هستند و در شرایط خاص چگونه باید کارآفرینی کرد.
بررسی تعداد محتوای منتشر شده در مورد شرکتهای بیمه در اینستاگرام در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، نشان میدهد که هرچند که تعداد منابع ۲۷% افزایش داشته است، اما از منظر تعداد محتوا تغییر چندانی قابل مشاهده نمیباشد و کمتر از ۱% رشد را تجربه کرده است.
حضور کم رمق شرکتهای بیمهای در کشورهای همسایه با وجود پتانسیل بسیار بالا برای فعالیت بیمهای؛ آیا صنعت بیمه تنها به بازارهای داخلی اکتفا کرده است؟
مدیرعامل شرکت استارت آپی بیمیتو - ازکی اظهارکرد: درحال حاضر ارایه تخفیفات درفضای استارت آپی در صنعت بیمه بسیار کنترل شده و بیمه مرکزی هم روی این موضوع بسیار حساس است.
رئیس شورای عالی بیمه با قدردانی از حرکت شتابان شرکت بیمه تجارت نو در عرصه مارکتهای دیجیتالی ابراز امیدواری کرد که الگوسازی پرداخت الکترونیکی خسارت بیمه از این شرکت آغاز شود.
استارت آپهای بیمهای اوایل کار خود را در کشور شروع کرده اند و بر همین اساس انتظار میرود که در اوایل کار خود به قدری ضعیف باشند
شرکت بیمه حافظ در راستای توسعه خدمترسانی بهموقع و مناسب به مشتریان، سه شعبه جدید و یک باجه بیمهای را راهاندازی میکند.