May 2024 07 / سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۸۱۵
۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
0
وزیر ارشاد با انتقاد از نحوه پرداخت یارانه مطبوعات در دولت گذشته از تحول در شیوه پرداخت یارانه مطبوعات خبر داد.
پول‌نیوز - "علی جنتی " در حاشیه نشست دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در خصوص نحوه پرداخت یارانه مطبوعات به خبرنگار اکونیوز گفت: در دولت گذشته یارانه مطبوعات بی حساب و کتاب پرداخت می شده است به طوری که هر رسانه ای که موافق دولت بود و ارتباط نزدیک تری با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد داشت یارانه بیشتر دریافت می کرد. بر این اساس رسانه های منتقد دولت در پاره ای از موارد مورد بی مهری یارانه ای قرار می گرفتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، وی با تاکید بر تغییر این شرایط در دولت جدید، اظهار کرد: کار اساسی که در دولت تدبیر و امید صورت گرفت این بود که لیست مطبوعات و معیارها و موازینی که تعیین کننده میزان یارانه هر رسانه است با همکاری مدیران مسئول مطبوعات و هم اندیشی نخبگانی که از سوی خود مطبوعات معرفی شده بودند، تدوین شد. این ضوابط شامل : تیراژ، نوع و کیفیت اخبار و عکس ها ، مقالات و غیره بود که به صورت روشن و شفاف بر روی سایت معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد قرار گرفت. بر اساس همین معیارها مطبوعات ارزیابی شدند و یارنه مربوطه به آنها تعلق خواهد گرفت.
جنتی در پایان تصریح کرد: ممکن است اشتباهاتی در تطبیق موازین تدوین شده با عملکرد مطبوعات ایجاد شود که در این صورت با بررسی های لازم اشتباهات قابل جبران خواهد بود.

نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود
وزیر ارشاد همچنین در مورد نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها امسال برگزار نمی‌شود.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلایل تعویق برگزاری نمایشگاه مطبوعات و زمزمه‌های عدم برگزاری این نمایشگاه در سال جاری اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، امسال برگزار نمی‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت نوپاست و در طول این چند ماه به بررسی‌ ساختار وزارتخانه‌ها و استفاده از نیروهای متخصص پرداخته است، طبیعتاً برگزاری برخی نمایشگاه‌ها به تأخیر می‌افتد. مهم این است که کاری عمیق و غنی به‌جای برگزاری یک نمایشگاه سطحی انجام شود.
جنتی گفت: با توجه به محدودیت زمانی تا پایان سال 92 فکر نمی‌کنم نمایشگاه برگزار شود و نمی‌شود، ولی در اولین فرصت در پی برگزاری آن هستیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: