کد خبر: ۱۲۴۸۴۸
۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
0
مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک گفت: بیش از 70 درصد واردات کشور مواد اولیه، کالاهای واسطه ای و سرمایه ای است.
پول‌نیوز - مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک گفت: بیش از 70 درصد واردات کشور مواد اولیه، کالاهای واسطه ای و سرمایه ای است.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، فرود عسگری افزود: با راه اندازی سامانه الکترونیکی طرح اظهار از راه دور، زمان ترخیص کالا از 26 به شش روز کاهش یافته است.

وی بیان کرد: این طرح در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و به منظور شتاب بخشیدن به کار ترخیص کالا و کاهش مشکلات به اجرا درآمد و فعالیت آن باعث کاهش زمان انجام تشریفات ترخیص و صرفه جویی در وقت و هزینه خدمت گیرندگان می شود.

عسگری ادامه داد: صاحبان کالا با دسترسی به اینترنت و با ارائه اسناد و مدارک، می توانند مراحل مختلف مربوط به تشریفات گمرکی اعم از انجام مراحل اظهار کالا، تنظیم اسناد، احراز هویت و سایر فرآیندها را از راه دور بدون حضور فیزیکی از هر مکانی انجام دهند.

وی ادامه داد: این کاهش زمان کمک بزرگی به قیمت تمام شده کالا و صادرات کرده و رتبه کشور را در فضای کسب و کار بهبود می بخشد چون وجود فضا برای فعالیت بخش خصوصی در جنبه های مختلف مهم است.

گفتنی است مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک این سخنان را در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کاوه در ساوه بیان کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: