May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۱۷۰
۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
0
برنامه دولت الکترونیک در کشور تصویب شده و قرار است، از سال آینده ردیف مستقل بودجه برای این امر در نظر گرفته شود.
پول‌نیوز - معاون وزیر ارتباطات گفت: با هدف تسریع در اجرای دولت الکترونیک، قرار است از سال آینده ردیف مستقل بودجه برای این امر در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه فناوری و ارتباطات پول‌نیوز، نصرالله جهانگرد در نخستین نشست هماهنگی شبکه اروپایی نشانی‌های اینترنتی اظهار داشت: در راستای ساماندهی انتقال داده های ایرانی به داخل کشور، شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، را از نظر قانونی و از طریق امکانات فنی و تکنولوژی حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: هم اکنون برنامه دولت الکترونیک در کشور تصویب شده و قرار است، از سال آینده ردیف مستقل بودجه برای این امر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تصویب آیین نامه دولت در زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: بر اساس این آیین نامه تمامی نهادهای دولتی وظیفه دارند، اطلاعات خود را با رعایت استانداردها امنیتی در اختیار عموم مردم قرار دهند؛ اجرای این آیین نامه باعث تسریع در اجرای دولت الکترونیک است، چرا که بطور کلی در دنیا دولت ها اطلاعات قابل توجه و مفیدی را در اختیار دارند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون 10 میلیون و 300 آدرس آی پی نسخه 4 در کشور ارائه شده گفت: اما بیش از 4 برابر این تعداد نیاز به آدرس‌های اینترنتی داریم؛ با توجه به تعداد کمی از آدرس های اینترنتی لازم است، مانند همه دنیا به آی پی نسخه 6 مهاجرت کنیم که این امر هزینه بردار است.

وی با بیان اینکه انتقال از آی.پی آدرس های نسخه چهار به نسخه شش نیازمند دانش و تجربه و تعامل با سازمان متولی از جمله آیکان و رایپ است، گفت: ایران دومین کشور در حوزه رایپ در منطقه خاور میانه محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: