May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۲۹۴
۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
0
نسل چهار موبایل به عنوان صد و سیزدهمین کشور در ایران راه‌اندازی شد. در این فناوری متوسط سرعت دانلود ۱۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه است.
پول‌نیوز- مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه افزود: تاکنون 331 شبکه نسل چهار موبایل (LTE) در 112 کشور و 603 شبکه نسل سه در 216 اپراتور راه‌‌اندازی شده و ایران صد و سیزدهمین کشوری است که LTE را راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش فارس، علیرضا قلم‌بر دزفولی در مراسم بهره‌برداری از شبکه نسل چهار موبایل اپراتور دوم تلفن همراه در مشهد اظهار داشت: نخستین تماس در شبکه نسل دو این اپراتور در سال 85 برقرار شد و در سوم شهریور 93 ایرانسل نسل سه را ارائه کرد و اکنون در 29 آبان 93 بهره‌برداری از نسل چهار این شبکه آغار شده است.

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه افزود: تاکنون 331 شبکه نسل چهار موبایل (LTE) در 112 کشور و 603 شبکه نسل سه در 216 اپراتور راه‌‌اندازی شده و ایران صد و سیزدهمین کشوری است که LTE را راه‌اندازی می‌کند.

وی توضیح داد: در شبکه نسل سه متوسط سرعت دانلود یک تا 15 مگابیت و متوسط سرعت آپلود 200 تا 500 کیلوبیت بر ثانیه است. همچنین در شبکه نسل چهار متوسط سرعت دانلود 10 تا 40 مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود یک تا 5 مگابیت بر ثانیه است.

دزفولی افزود: استفاده از نسل چهار با سیم‌کارت USIM و مودم‌های جانبی نسل چهار امکان‌پذیر است که مودم‌ها از صد تا حدود 500 هزار تومان قیمت دارند.

مدیرعامل اپراتور دوم یادآور شد: فناوری 3G نسبت به 2G مصرف باتری بیشتری دارد و مصرف باتری بر فناوری 4G نسبت به 3G کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اساسا استاندارد 4G فاقد VOICE است و برای مکالمه به صورت خودکار از 4G به 3G سوئیچ می‌شود.

دزفولی همچنین با اشاره به تعرفه اینترنت همراه گفت: مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه اینترنت همراه را فارغ از تکنولوژی 2.5 ریال به ازای هر کیلوبایت تعیین کرده بود که تصمیم به بازنگری این مصوبه گرفته شده و پیشنهاد اپراتور دوم نیز در این باره حدود 2.5 ریال بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: