کد خبر: ۱۲۸۴۶۰
۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
0
قرارداد طراحی پایه و انتقال دانش فنی طرح نفلین سینیت سراب آذربایجان شرقی امروز بین سازمان ایمیدرو و شرکتی آلمانی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل این وزارتخانه امضا شد.
پول‌نیوز- قرارداد طراحی پایه و انتقال دانش فنی طرح نفلین سینیت سراب آذربایجان شرقی امروز بین سازمان ایمیدرو و شرکتی آلمانی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل این وزارتخانه امضا شد.

به گزارش مهر، امضای این قرارداد در حضور محمدرضا نعمت زاده صورت گرفت و ارزش آن 9.3 میلیون یورو ، طی هشت ماه این طرح به مورد اجرا گذاشته می شود و طرف ایرانی آن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) 650 میلیارد ریال صرف هزینه های زیرساخت خواهد کرد.

اجرای طرح نفلین سینیت سراب موجب می شود سالانه 200 هزار تن پودر آلومینا و 150 هزار تن نمک صنعتی به دست آید. بهره برداری از این طرح سبب اشتغال مستقیم دو هزار و 500 تا سه هزار نفر و تا 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم خواهد شد.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد ایران به سالانه 800 هزار تن پودر آلومینا نیاز دارد. قرارداد مزبور توسط مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو، عبدالرضا قاسمی معاون مالی و اداری این سازمان و از طرف شرکت اتو تک (Outotec) توسط Straube / Scarsella به امضا رسید.

شرکت اروپایی اتو تک دارای ملیت آلمانی - فنلاندی است. کارخانه نفلین سینیت در 20 کیلومتری سراب واقع است و این شهر در 140 کیلومتری شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: