May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۶۹۱
۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
0
مدیران بدانند که آبدارخانه و یا هر عنوانی که این بخش دارد، دور افتاده ترین نقطه دنیا نیست. از این رو باید کلاس های آموزشی و به روز رسانی های لازم را برای کارکنان بخش مذکور فراهم کنند.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - تا کنون مطالب مختلفی در رابطه با مبحث مدیریت در سایت منتشر کرده و از همان ابتدا نیز مدیریت را یک مقوله علمی و تخصصی دانسته ایم که نیازمند دانش اندوزی و به روز رسانی های مکرر است. اما امروز مقداری از آن نیازهای تخصصی برای مدیریت و رویکرد علمی بدان فاصله گرفته و مبحث بسیار ظریف و به همان اندازه مهمی را مطرح خواهیم کرد. با یک مثال واقعی به موضوع می پردازیم.

روزی برای یک قرار ملاقات با مدیر یک شرکت بزرگ به سمت ساختمان مرکزی آن راهی شدم. پس از رسیدن به محل، وارد لابی شرکت شده و منشی از من خواست تا منتظر هماهنگی های پیش از ملاقات باشم.

همه چیز بسیار عالی بود: یک ساختمان مجلل، دکوراسیون داخلی مناسب و کلا همه چیز شیک و جذاب بود. حتی مبلی که روی آن نشسته بودم چرم بسیار مناسبی داشت و حس خوبی را منتقل می کرد. در گوشه ای از سالن یکی از کارمندان بخش خدمات در حال نظافت میزهای پذیرایی بود. حواسم متوجه نظافت آن کارمند بود تا اینکه مساله ای توجه ام را به خود جلب کرد. کارمند خدمات پس از نظافت میزها با یک دستمال سفیدرنگ به سمت راهرو خروجی لابی رفت و از آنجا وارد اتاق کوچکی شد که کاملا مشخص بود آنجا دستشویی عمومی قسمت لابی است.

با توجه به آنکه محل استقرار من به آن قسمت از راهرو دید داشت و در دستشویی هم باز بود، به دقت کارهای آن مرد را دنبال می کردم. با همان دستمالی که میزها نظافت شده بود؛ قسمت سینک روشویی، آینه ها، مساحت درب و در نهایت دستگیره ها نظافت! شد. این را بگویم که خبری از یک دستکش نایلونی هم نبود. خوب تا اینجا با خودم گفتم حتما آن دستمال بزودی بازنشسته خواهد شد! اما مسئول نظافت پس از خروج از دستشویی به سمت سالن بازگشت و باردیگر به جان میزهای پذیرایی افتاد در پایان هم با تبسمی نگاهی به من کرد و صندلی های چرم دوست داشتنی! را دستمال کشید.

در این لحظه به فکر وضعیت صندلی خودم بودم و البته با چالش پذیرایی چای توسط آن دوست عزیز نیز مواجه شدم. به هرترتیب چای را از سینی برداشتم اما قطعا تصمیمی برای خوردن آن نداشتم چون مطمئن بودم که فنجان ها نیز با همان دستمال خشک شده اند!

خوب موضوع بحث ما کاملا مشخص شد: مدیران و چالش نظافت در شرکت ها. ممکن است با خود بگویید یک مدیر با آن همه گرفتاری وقت رسیدگی به این مسائل جرئی را ندارد اما شک نکنید که این تفکری کاملا نادرست است زیرا مدیریت مسئول تمام بخش ها و اتفاقات مرتبط با آن شرکت است حتی جزئی ترین موارد.

مساله نظافت مساله ای بسیار مهم است. متاسفانه مدیران ما توجه ناچیزی به این مورد مهم دارند چه بسا تمام جلال و شکوه شرکت شما و هزینه هایی که می کنید با رفتار نادرست کادر خدمات در چشم مهمانان شرکت نابود شده و سطح شرکت شما زیر سوال برود.

بر این باور هستیم در چنین مواردی مقصر اصلی خانم یا آقای رییس است. عدم دقت کافی در استخدام نیروی خدماتی، عدم ارائه آموزش های لازم در مهارت خدمات و پذیرایی، سطح پایین حقوق ها و مواردی از این دست باید مورد توجه و اصلاح قرار گیرد.

مدیر شرکت وظیفه دارد شخصا مسائل مربوط به کادر خدمات را مورد نظارت قرار دهد و یا اینکه شخصی با قابلیت های لازم را مسئول سرپرستی این قسمت کند. مدیران بدانند که آبدارخانه و یا هر عنوانی که این بخش دارد، دور افتاده ترین نقطه دنیا نیست. از این رو باید کلاس های آموزشی و به روز رسانی های لازم را برای کارکنان بخش مذکور فراهم کنند. از سوی دیگر امکانات لازم را نیز در اختیار کارکنان خود قرار دهند. شاید آن دستمال همه کاره! واقعا تنها وسیله نظافت در آن شرکت بوده و هزینه های لازم در اختیار تیم خدمات جهت تامین وسایل قرار نگرفته باشد! از سوی دیگر با پرداخت مناسب حقوق همواره خدمات مناسب را از کارکنان بخش خدمات طلب کنید.

این ها را گفتیم و نوشتیم تا بدانید همواره ابتدایی ترین مسائل، شما را گرفتار بزرگترین چالش ها می کنند. اگر رفتار نامناسب تیم خدمات همانند آن مثال بالا، موجب دلزدگی یک مشتری یا کاهش سطح شخصیت شرکت شما شود، بعید نیست که فرصت تجاری مهم را به همین سادگی از دست بدهید.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: