May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۷۶۴
۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
0
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: برخی فکر می‌کنند، با نتیجه نگرفتن مذاکرات ممکن است، قیمت لوازم خانگی افزایش یابد در صورتی که این گونه نیست و به دلیل وفور کالا و رقابت برندهای مختلف حتی برخی قیمت‌ها را پایین کشیده‌اند.
پول‌نیوز- رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: برخی فکر می‌کنند، با نتیجه نگرفتن مذاکرات ممکن است، قیمت لوازم خانگی افزایش یابد در صورتی که این گونه نیست و به دلیل وفور کالا و رقابت برندهای مختلف حتی برخی قیمت‌ها را پایین کشیده‌اند.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با فارس، در مورد تأثیر به نتیجه نرسیدن مذاکرات و نقش آن در قیمت لوازم خانگی گفت: برخی فکر می‌کنند، به خاطر مذاکرات، قیمت برخی کالاها از جمله لوازم خانگی افزایش یابد، در صورتی که چنین چیزی نیست و آن قدر کالا به ویژه لوازم خانگی در بازار فراهم است که حتی یکی از برندهای معتبر خارجی قیمت خود را 10 درصد برای جذب مشتری پایین کشیده است.

وی افزود: در عین حال با هر تغییری از جمله قیمت نرخ ارز 3 تا 4 ماه زمان می‌برد، تا اثر آن در بازار مشاهده شود و از آنجایی که در قیمت ارز و ورود کالا شاهد ثبات هستیم، هیچ تغییری در بازار مشاهده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی درج مشخصات کامل کالا بر روی بدنه لوازم خانگی به ویژه یخچال را یکی از مشکلاتی عنوان کرد که خریداران با برندهای ایرانی دارند و گفت: مردم فکر می‌کنند، نام مدل که روی یخچال‌ها درج می‌شود، مطابق با اندازه آن است، در صورتی که این گونه نیست و طبق فرمول خاصی حجم یخچال مشخص شده و روی جعبه کالا درج می‌شود، یعنی لزوماً مدل 28 E به معنای 28 فوت نیست و باید این مشخصات را از فروشنده به طور کامل پرسید، البته اتحادیه به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی برای فروشندگان این صنف است.

وی در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود، چاپ کارت‌های گارانتی تقلبی همچنان ادامه دارد گفت: متأسفانه به دلیل پیشرفت تکنولوژی چاپ این روزها حتی با دستگاه‌های پیشرفته امکان تقلب هولوگرام‌ها هم وجود دارد و تنها هنگامی که خریدار برای دریافت خدمات پس از فروش با شرکت‌ها تماس می‌گیرد از روی شماره سریال مشخص می‌شود که کارت ضمانت تقلبی است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی به پیگیری‌های این اتحادیه برای برخورد با این کارها اشاره کرد و گفت: موضوع را تا رسیدن به سرشاخه‌های اصلی پیگیری می‌کنیم و در نهایت افراد متخلف به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای برخوردهای قضایی معرفی می‌شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: