May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۷۹۵
۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
0
این اقدام جنبه زیبایی داشته و از نظر بهداشتی و درمانی هیچ گونه ضرری ندارد هرچند مایع چسبناک آن جذب مینای دندان شده و به آن آسیب می‌رساند.
پول‌نیوز- این اقدام جنبه زیبایی داشته و از نظر بهداشتی و درمانی هیچ گونه ضرری ندارد هرچند مایع چسبناک آن جذب مینای دندان شده و به آن آسیب می‌رساند.

ایسنا: یک دندانپزشک گفت: کودکان می‌توانند با مشورت پزشک از فضای نگهدارنده برای جلوگیری از کجی دندان‌های کشیده شده، استفاده کنند.

دکتر محمد هادی شفق تصریح کرد: باید تا زمان لازم دندان‌های پوسیده ترمیم و نگهداری شوند والبته والدین نقش بسزایی در این امر دارند.

وی با اشاره به کاشت نگین بر روی دندان از سوی برخی زنان، تصریح کرد: این اقدام جنبه زیبایی داشته و از نظر بهداشتی و درمانی هیچ گونه ضرری ندارد هرچند مایع چسبناک آن جذب مینای دندان شده و به آن آسیب می‌رساند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش علت پوسیدگی دندان‌ها را مواد قندی، میکروب‌ها و ماندن مواد در داخل دهان دانست و افزود: با استفاده از رژیم غذایی کم قند و استفاده نکردن از قندهای پرتراکم و چسبنده می‌توان از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کرد.

شفق ادامه داد: همچنین میکروب‌های دهان را می‌توان با قرقره کردن آب نمک به صورت هفتگی از بین برد، اما باید این کار به میزان لازم و به دور از افراط انجام شود.

وی با اشاره به تاثیر مسواک در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها، گفت: مسواک هر 24 ساعت دو بار، نخ دندان روزانه یکبار و مراجعه به پزشک باید هر شش ماه یکبار انجام شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دندان ، زنان ، میکروب ، زیبایی ، نگین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: