کد خبر: ۱۲۹۳۳۴
۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
0
تدوین اولین گزارش پایداری شرکتی براساس چارچوب استاندارد گزارشگری جهانی GRI در بانک ملت آغاز شد.
پروژه بانکداری پایدار در چارچوب استاندارد GRI در بانک ملتپول‌نیوز- تدوین اولین گزارش پایداری شرکتی براساس چارچوب استاندارد گزارشگری جهانی GRI در بانک ملت آغاز شد.
 
به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، این گزارش فعالیت‏های پایداری و مسوولیت اجتماعی شرکتی که در مجموعه بانک ملت، در راستای اقدامات مسوولانه اقتصادی، اجتماعی و محیط‌ زیستی در چند سال گذشته صورت گرفته است را ارائه می کند. گزارش پایداری شرکتی که از سوی بنیاد ملت به منظور گزارشگری عملکرد بانک ملت در زمینه بانکداری پایدار تدوین می شود، برای نخستین بار است که در یک بانک ایرانی استقرار می یابد تا بانک ملت تعهد خود را به مدیریت تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی در مجموعه فعالیت‌های خود نشان دهد و خود را به عنوان یک بنگاه مسوولیت‌پذیر و کنشگر توسعه پایدار معرفی کند.

بر اساس این گزارش، از آنجا که گزارش‌های مالی به‌تنهایی قادر به ترسیم جایگاه حقیقی شرکت در بازار، صنعت و اجتماع نیستند، ارائه گزارش‌های مرتبط با فعالیت‌های پایدار اقتصادی، محیط‌زیستی و اجتماعی علاوه بر ترسیم عملکرد حقیقی شرکت برای تمامی ذینفعان، باعث تقویت نام تجاری شرکت، وفاداری بیشتر مشتری و دریافت حمایت‌های مادی و معنوی بیشتر نیز خواهد شد.

بر این اساس، در طول چند دهه گذشته همگام با توسعه‌های اجتماعی، سیاسی و تجاری، مفهوم مسوولیت اجتماعی نیز تکامل یافته و سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌طور روزافزون نسبت به ضرورت و مزایای انجام رفتارهای مسوولانه آگاه شده‌اند و با به کارگیری این رویکرد سعی دارند تا از موجوداتی صرفاً اقتصادی به موجوداتی اجتماعی ـ اقتصادی تبدیل شوند.

از آنجا که سازمان‌ها از سوی گروه‌های مختلف دینفعان مورد بررسی موشکافانه قرار می‌گیرند، عملکرد سازمان از نظر تأثیر آن بر جامعه و محیط‌زیست به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی در سنجش عملکرد کلی سازمان و توانایی آن برای ادامه فعالیت‌های خود به طور مؤثر، تلقی می‌شود. بنابراین شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو و مسوولیت‌پذیر همراه با گزارش‌های عملکرد سالیانه، گزارش‌های مسوولیت‌های اجتماعی و پایداری خودرا نیز منتشر می‌کنند تا عملکرد سازمان از نظر تأثیر بر جامعه و محیط‌زیست نیز مورد ارزیابی ذینفعان قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: