May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۳۵۹
۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
0
البته باید این نکته را در نظر داشت که امکان پیمودن یک شیب افزایشی در بازار طلا و ارز ایران همسو با بازار جهانی در ماه‌های پیش رو وجود دارد.
پول‌نیوز، محمدعلی دیانتی‌زاده - بازارگرمی دلالان در بازار ارز به بهانه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای به توافق مقدماتی و مخالفت اوپک با کاهش تولید نفت که پس از اعلام تمدید مذاکرات ایران و 1+5 شروع شد و با اعلام نتیجه نشست اوپک به اوج خود رسید، نتوانست بیش از یک هفته دوام آورد.

تا جایی که صرافان بازار ارز و سکه در پایان معاملات روز گذشته نرخ هر دلار آمریکا را با 120 تومان افت نسبت به روز یکشنبه 3380 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 9 هزار تومان افت 954 هزار تومان تعیین کردند.

روز گذشته همچنین رییس‌کل بانک مرکزی اطمینان داد که عوامل بنیادین و تناسب عرضه و تقاضا در بازار ارز وجود دارد و به‌زودی وضعیت تعادل در این بازار ایجاد خواهد شد.

البته باید این نکته را در نظر داشت که امکان پیمودن یک شیب افزایشی در بازار طلا و ارز ایران همسو با بازار جهانی در ماه‌های پیش رو وجود دارد؛

چراکه از یک‌سو هرچه نفت بیش‌تر ارزان شود، سرمایه‌گذاران جهانی اقبال بیش‌تری به طلا به‌عنوان یک دارایی مطمئن نشان خواهند داد و این تا حدودی بر بهای جهانی طلا خواهد افزود.

از سوی دیگر اگر قیمت نفت همچنان کاهش یابد، احتمال این‌که بانک‌های مرکزی کشورهای جهان از سیاست‌های پولی انقباضی استفاده کنند کم است و در این صورت نرخ برابری دلار نیز تا اندازه‌ای در برابر سایر ارزها بالا خواهد رفت.

برچسب ها: دلالان ، بازار ارز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: